کیف آخرین فرصت برای تغییر وضعیت در جبهه را دارد

© AP Photo / Efrem LukatskyНа месте попадания российской ракеты в Киеве
На месте попадания российской ракеты в Киеве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.05.2023
عضو شوید
ایالات متحده پنج ماه آینده را تعیین کننده برای نتیجه درگیری در اوکراین و آخرین فرصت واقعی برای کیف برای ایجاد تغییر وضع در میدان های جنگ می بیند.
به گزارش اسپوتنیک، در مقاله فایننشال تایمز آمده است: برخی از متحدین که به طور منظم با ایالات متحده در مورد اوکراین در تماس هستند، می گویند واشنگتن پنج ماه آینده را تعیین کننده برای نتیجه درگیری و آخرین فرصت واقعی برای کیف در میدان جنگ می بیند.
در مقاله این روزنامه اضافه می کند متحدین اوکراین میترسند که سطح حمایت نظامی از کیف به زودی به حداکثر برسد. بسته های کمکی از پیش تصویب شده برای تأمین نیازهای کیف برای پنج ماه آینده کافی است. یکی از مقامات پیشنهاد کرد که سطح فعلی حمایت را می توان برای یک تا دو سال حفظ کرد، اما نه بیشتر از آن.
Официальный представитель Министерства иностранных дел России Мария Захарова во время брифинга в Москве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.05.2023
زاخارووا: کیف حق ارزیابی مشارکت رهبران کشورهای مستقل مشترک المنافع در رژه مسکو را ندارد
یک تعداد از مقامات دولت جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده معتقدند که وضعیت فعلی فرصتی را کیف برای آغاز مذاکرات فراهم می کند. این مقام اروپایی افزود: "پیام (به کیف) این است که بودجه ایالات متحده دیگر انعطاف‌پذیری لازم برای ادامه نوشتن چک را ندارد و کارخانه‌های تسلیحاتی اروپایی با ظرفیت کامل کار می‌کنند.
این روزنامه می نویسد که مقامات اوکراین و اروپا به طور خصوصی ارزیابی ایالات متحده در اینباره را تأیید می کنند که بعید است کیف امسال به تمام اهداف سیاسی خود در میدان نبرد دست یابد.
این مقام که خواست نامش فاش نشود، گفت: "اگر به ماه سپتامبر برسیم و اوکراین پیشرفت چشمگیری نداشته باشد، فشار بین المللی (بر غرب) برای وارد کردن آنها به مذاکرات بسیار زیاد خواهد شد.
برخی از مقامات بر این باورند که مجمع عمومی سازمان ملل متحد و نشست سران گروه 20 در ماه سپتامبر، سکوهایی خواهند بود که روسیه و اوکراین برای نشستن بر سر میز مذاکره تحت فشار قرار خواهند گرفت.
احتمال واکنش نظامی روسیه به پیمان‌شکنی جدید امریکا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.05.2023
مسکو به کیف جدی هشدار داد
مسکو بارها اعلام کرده است که برای مذاکره آماده است، اما کیف در سطح قانونگذاری گفتگو را ممنوع کرده است. ولادیمیر زلنسکی پیشتر در G20 گفته بود که "مینسک-3 وجود نخواهد داشت." دیمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس جمهور روسیه در این رابطه گفت که چنین سخنانی "کاملاً موید" موضع کی یف در مورد عدم تمایل به مذاکره است. غرب مدام فدراسیون روسیه را به مذاکره فرا می خواند در حالی که مسکو آمادگی خود را برای مذاکره نشان می‌دهد، اما در عین حال امتناع دائمی کی یف از مذاکره را نادیده می‌گیرد. واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل گفت که مسکو آماده است تا آن پیشنهادات کی یف را برای برای حل و فصل که پیشنهادات طرف روسی و وضعیت "در زمین" در نظر بگیرند، بررسی کند اما رژیم اوکراین علاقه مند به این نیست.
پیش از این، کرملین اعلام کرد که هیچ پیش شرطی برای انتقال وضعیت اوکراین به مسیر صلح آمیز وجود ندارد، اولویت مطلق روسیه دستیابی به اهداف عملیات ویژه است و تنها با ابزار نظامی امکان پذیر است. اضافه شد فدراسیون روسیه از تلاش های همه کشورهای که تلاش می کنند راه حل صلح آمیز مناقشه در اوکراین را ارائه دهند بسیار قدردانی می کند، اما تا کنون این غیرممکن بوده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала