سرپرست نخست وزیری طالبان: مشکل کوچی‌ها و هزاره‌ها را در پرتو قانون و شریعت حل می‌کنیم

© ARG, Office of Chief of staff سرپرست نخست وزیری طالبان: مشکل کوچی‌ها و هزاره‌ها را در پرتو قانون و شریعت حل می‌کنیم
سرپرست نخست وزیری طالبان: مشکل کوچی‌ها و هزاره‌ها را در پرتو قانون و شریعت حل می‌کنیم - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.05.2023
عضو شوید
سرپرست نخست وزیر و معاون سیاسی نخست وزیر گروه طالبان گفته که برای مشکل بین کوچی‌ها و هزاره‌ها در پرتو شریعت و قانون راه‌حل پیدا می‌کند.
با گزارش اسپوتنیک، ریاست عمومی دفتر ریاست الوزرا امروز چهارشنبه (۲۷ ثور) از دیدار مولوی عبدالکبیر با جمعی از بزرگان اهل تشیع و قوم هزاره در قصر سپیدار خبرداد.
این دفتر در ادامه نوشته است: "معاون سیاسی ریاست الوزراء ضمن سپاسگزاری از آنان گفت، که همه ای قوم ها با هم برادر در افغانستان ، برای امارت اسلامی برابر اند و همه شهروندان از حقوق مساوی برخوردار می باشند".
در ادامه این خبرنامه آمده است: "امارت اسلامی به دنبال روابط حسنه ملت و دولت است، برای خدمت به ملت افتخار می کند و همیشه درهای خود را بدون تبعیض به روی ملت باز کرده است.
سرپرست نخست وزیر گروه طالبان همچنان اطمینان داده است، که در پرتو شریعت و قانون به مشکل بین کوچی ها و هزاره ها راه حل پیدا می کند و در این زمینه با هیات تعیین شده نیز دیدار خواههد کرد.
بزرگان هزاره در حالی به دیدار سرپرست نخست وزیری گروه طالبان رفته اند، که در روزهای پسین گزارش‌های زیادی از حضور کوچی‌ها در مناطق مختلف هزاره‌نشین، از آن میان بهسود، دایکندی، لعل‌وسرجنگل و ناهور پخش شده است.
کوچی‌ها براساس دستورهایی که در زمان عبدالرحمان خان و حبیب‌الله خان صادر شده، هر ساله در فصل بهار برای استفاده از چراگاه‌های هزاره‌جات به این منطقه می‌روند.
اختلاف بر سر استفاده از چراگاه‌ها از قدیم زمینه‌ساز تنش‌های اجتماعی و سیاسی در این منطقه کوهستانی دارای کوه‌های سخت و دره‌های تنگ می‌شود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала