سارکوزی در قضیه "شنود" محکوم به زندان شد

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر Экс-президент Франции Николя Саркози
Экс-президент Франции Николя Саркози  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.05.2023
عضو شوید
امروز چهارشنبه، دادگاه استیناف پاریس، نیکلا سارکوزی، رئیس جمهور پیشین فرانسه را به خاطر فساد و سوء استفاده از نفوذ به 3 سال زندان محکوم کرد.
به گزارش اسپوتنیک، دادگاه استیناف پاریس روز چهارشنبه نیکلا سارکوزی، رئیس جمهور سابق این کشور را در قضیه "استراق سمع" به سه سال زندان محکوم کرد که دو سال آن به حالت تعلیق درآمد.
خبرگزاری فرانسه در این عرصه اعلام کرد: "در حکمی بی‌سابقه علیه رئیس‌جمهور فرانسه، سارکوزی به اتهام "فساد" مجرم شناخته شد. وکیل او تیری ارزوگ و قاضی سابق گیلبرت آزیبر هر کدام شرایط مشابهی دریافت کردند.
سارکوزی با یک دستبند الکترونیکی و در حبس خانگی خواهد بود. وی همچنین به مدت سه سال از حقوق شهروندی محروم خواهد شد که از جمله این موارد، این سیاستمدار 68 ساله امکان انتخاب به هیچ منصب دولتی را نخواهد داشت. ارزوگ همچنین به مدت سه سال از وکالت محروم شده است.
Президент Украины Владимир Зеленский во время пресс-конференции на саммите ЕС в Брюсселе, Бельгия - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.05.2023
هرش: گروهی از کشورها به طور مخفیانه از زلنسکی می خواهند که به درگیری پایان دهد
نیکولا سارکوزی اولین رئیس جمهور سابق فرانسه است که به حبس واقعی محکوم شده است. ژاک شیراک در سال 2011 در یک قضیه فساد در سال‌های شهرداری پاریس به دو سال حبس تعلیقی محکوم شد، زمانی که به گفته بازرسان، مشاغل ساختگی ایجاد کرد و هزینه حزب خود را با هزینه آنها تامین مالی کرد.
در مارچ 2021، دادگاه پاریس در قضیه موسوم به شنود، که به سال 2014 بازمی‌گردد، رای داد و سارکوزی را به فساد متهم کرد و او را به سه سال زندان محکوم کرد که دو سال آن به صورت مشروط بود.. تیری ارزوگ، وکیل سارکوزی، و گیلبرت آزیبر، یکی از مقامات عالی رتبه سابق دادگاه تجدیدنظر نیز به اتهام فساد اداری مجرم شناخته شدند.
به گفته دادستانی، سارکوزی از طریق وکیل خود قول داده است در ازای دریافت اطلاعات محرمانه در مورد پیشرفت تحقیقات در مورد تامین مالی غیرقانونی کمپین انتخاباتی خود توسط خانه فرانسوی لورآل، به آزیبر کمک کند تا پستی در شاهزاده موناکو به دست آورد. تحقیقات به ضبط های متعدد مکالمات تلفنی شنود شده ای که در اختیار داشت اشاره داشت.
به عنوان بخشی از تحقیقات در مورد قضیه تامین مالی مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری، بازرسان در سپتامبر 2013 شروع به شنود مکالمات تلفنی سارکوزی کردند. در اوایل سال 2014، آنها متوجه شدند که این سیاستمدار با وکیل خود ارزوگ از طریق تلفن های همراه ثبت شده با نام های جعلی ارتباط برقرار می کند. دادگاه وجود یک همکاری مفسدانه را که بین سارکوزی، وکیل او، ارزوگ و ازیبر منعقد شده بود، تأیید کرد.
در 5 دسامبر 2022، روند تجدید نظر در قضیه "شنود" که سارکوزی متهم آن است، آغاز شد. همراه با او، درخواست تجدیدنظر توسط دیگر متهمان او - وکیل تیری ارزوگ و یک کارمند عالی رتبه سابق دادگاه تجدیدنظر گیلبرت آزیبر، ثبت شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала