قوای مسلح روسیه ضربات بزرگی به مواضع قوای مسلح اوکراین وارد کردند

© Sputnik /  مراجعه به بانک تصاویر Российские войска в районе города Изюм
Российские войска в районе города Изюм - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.05.2023
عضو شوید
وزارت دفاع اعلام کرده است که قوای مسلح روسیه ضربه بزرگی به مواضع قوای مسلح اوکراین وارد کردند و همه اهداف را مورد اصابت قرار دادند.
به گزارش اسپوتنیک، بر اساس گزارش وزارت دفاع روسیه، قوای مسلح روسیه یک حمله متمرکز با سلاح های هدایت شونده دقیق علیه تأسیسات نظامی در اوکراین انجام دادند.
هدف، نقاط استقرار قطعات قوای مسلح اوکراین، مکان های ذخیره مهمات، سلاح و تجهیزات نظامی، از جمله مواردی بود که از کشورهای غربی تحویل داده شده است.
وزارت دفاع روسیه می‌گوید: "هدف حمله محقق شده است. تمام اهداف تعیین شده مورد اصابت قرار گرفته اند."
این وزارت اعلام کرد، به ویژه موشک مافوق صوت کینژال سیستم راکتی ضد هوایی پاتریوت امریکایی را در کیف منهدم کرد.
Истребители F16 ВВС США - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.05.2023
کیف می خواهد تا 50 جنگنده F-16 از غرب دریافت کند
آنها همچنین در مورد جنگ در بخش های مختلف جبهه صحبت کردند. بنابراین، در جهت کوپیانسک، گروه نیروهای غربی به نیروی انسانی و تجهیزات دشمن در منطقه خارکف ضربه زدند و همچنین پنج گروه جنایتکار را شناسای و سپس از بین بردند. تلفات نیروهای اوکراینی در آنجا به حدود 60 تن و 4 عدد موتر های جنگی رسید.
در جهت کراسنولیمانسکی، گروه مرکز حدود 65 سرباز اوکراینی، دو موتر جنگی پیاده نظام و یک توپخانه خودکششی آکاتسیا را منهدم کرد.
قابل ذکر است که حدود 135 نظامی اوکراینی، سه خودرو، دو هویتزر Msta-B و اسلحه خودکششی آکاتسیا در مسیرهای دونتسک جنوبی و زاپوریژیا منهدم شدند و حدود 25 جنگنده AFU، یک آکاتسیا دیگر و پنج موتر در جهت خرسون نابود شدند.
جنگنده ها دو فروند هواپیمای سوخو24 و سو-25 اوکراینی را سرنگون کردند. سیستم‌های دافع هوا هفت موشک کروز سایه توفان (Storm Shadow) ساخت انگلیس و فرانسه، سه موشک ضد رادار HARM، هفت گلوله HIMARS MLRS و 22 پهپاد اوکراینی را رهگیری کردند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала