صالح: حتی پاکستان زادگاه گروه طالبان هم از نزدیک شدن به این گروه ننگ دارد

© Photo / شورای عالی مصالحه‌ٔ ملیامرالله صالح، معاون نخست ریاست جمهوری
امرالله صالح، معاون نخست ریاست جمهوری  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.05.2023
عضو شوید
معاون رئیس‌جمهور گریزی پیشین افغانستان نوشته است، کشورهای اسلامی و غیراسلامی، از آن میان پاکستان به عنوان "زادگاه راهبردی گروه طالبان"، از نزدیک شدن به این گروه "ننگ" دارند و خجالت می‌کشند.
به گزارش اسپوتنیک، امرالله صالح معاون نخست رئیس جمهور گریزی پیشین افغانستان در برگه رخنامه اش امروز سه شنبه نوشته است، که گروه طالبان در تلاش بر اینکه نشان دهند جاهل، متعصب ، ستم پیشه و ضد ملی نیستند تا اکنون ناکام بوده اند.
او در ادامه پیامش نوشته است: "با گذاشتن دستار اجباری بر سر مردم و استفاده منافقانه از آموزه های دینی نیز نتوانستند شک و بدگمانی برحق مردم افغانستان را نسبت به خود دور سازند".
صالح - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.05.2023
صالح: فرستادن پول به گروه طالبان خیانت به مردم افغانستان است
او همچنان افزوده است: "کشور های اسلامی و غیر اسلامی یکسان از نزدیکی و قریب شدن با این گروه عار دارند و خجالت میکشند به شمول پاکستان که زادگاه استراتیژیک طالب است".
در پایان پیام معاون رئیس جمهور پیشین افغانستان درباره همکنشی کشورهای دنیا با این گروه آمده است: " تعامل دنیا نیز فراتر از استفاده از طالب در خط منافع استخباراتی و نیابتی نیست. این حالت اسفناک باعث مهاجرت بیش از دو میلیون مردم افغانستان در بیست ماه گذشته گردیده است. سقوط و فروپاشی این جهالت متعصب حتمی است و مبارزه ما آنرا سریعتر میسازد. انشالله".
یادآوری می کنیم، که گروه طالبان در یک معامله پیچیده و پنهانی با امریکا توانست افغانستان را بدون درگیری تصرف کند و پس از آن یک حکومت موقت تک قومی را به میان آورد و دختران و بانوان را از آموزش و کار محروم و نظامیان پیشین و مخالفان شان را با وجود بخشش عمومی دروغین شان دستگیر، شکنجه و تیرباران می کنند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала