روشنگری سفارت روسیه در امریکا درباره ای گزارش وزارت امور خارجه این کشور درباره آزادی باور

© Sputnik / Mikhail Turgiev /  مراجعه به بانک تصاویر Здание посольства России в Вашингтоне
Здание посольства России в Вашингтоне - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.05.2023
عضو شوید
سفارت روسیه در امریکا گفت: امریکا نقض حقوق مؤمنان و سرکوب کلیسای ارتدکس اوکراین از سوی رژیم کیف را نادیده می گیرد.
به گزارش اسپوتنیک، سفارت روسیه در واشنگتن در روشنگری گزارش وزارت امور خارجه این کشور درباره آزادی مذهبی در جهان گفت، که ایالات متحده نقض حقوق مؤمنان از سوی رژیم کیف و همچنین سرکوب کلیسای ارتدوکس متعارف اوکراین را نادیده می گیرد.
در پیام سفارت روسیه آمده است: "در عین حال، آنها نقض حقوق مومنان توسط رژیم کیف را نادیده گرفتند که هر روز در حال افزایش آزار و اذیت تازه کاران لاورای کیف-پچرسک است. آنها ترجیح دادند چشمان خود را بر سرکوب های زلنسکی در برابر کلیسای ارتدکس قانونی اوکراین ببندند".
این هیئت دیپلماتیک خاطرنشان کرد، که چنین رویکردی مظهر استانداردهای "دوگانه"، کفرگویی و بی کفایتی است و تأکید کرد، که "امریکایی‌ها با برگرداندن روابط علت و معلولی درگیری اوکراین، بدون هیچ مدرکی تلاشی برای تفرقه کلیسای ارتدکس را به ما نسبت دادند".
سفارت روسیه در امریکا در پایان گفت: "ما از مقام های ایالات متحده می‌خواهیم که از سیاسی کردن موضوع آزادی مذهب و استفاده از آن به عنوان اهرمی برای تأثیرگذاری بر سیاست‌های داخلی و خارجی سایر کشورها دست بردارند".
پیش از این وزارت خارجه امریکا گزارشی درباره آزادی های مذهبی در جهان منتشر کرده بود.
در طول سال گذشته، مقام های اوکراین بزرگترین موج آزار و اذیت کلیسای ارتدکس را در تاریخ اخیر این کشور سازماندهی کردند. مقامات محلی در مناطق مختلف اوکراین با اشاره به ارتباط آن با روسیه تصمیم گرفتند فعالیت کلیسای ارتدکس را ممنوع کنند و لایحه ای در مورد ممنوعیت واقعی آن در کل خاک اوکراین به پارلمان این کشور ارائه شد. مقامات برخی از نمایندگان روحانیون کلیسای ارتدکس را تحریم کرده اند. سرویس امنیتی اوکراین شروع به باز کردن پرونده های جنایی علیه روحانیون کلیسای ارتدکس کرد، تا "فعالیت های ضد جاسوسی" را انجام ندهد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала