خلیلزاد به شهروندان پاکستان: در برابر دولت تان شورش کنید

© https://twitter.comگفتگوی خلیل‌زاد و رئیس ستاد ارتش پاکستان
گفتگوی خلیل‌زاد و رئیس ستاد ارتش پاکستان  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.05.2023
عضو شوید
فرستاده ای پیشین امریکا برای افغانستان گفته که ظاهراً دولت پاکستان به جای عقب‌نشینی از لبه پرتگاه در صدد تقویت آشفتگی سیاسی موجود در این کشور است.
به گزارش اسپوتنیک، زلمی خلیل‌زاد، نماینده پیشین امریکا در امور افغانستان، در تازه‌ترین اظهاراتش نسبت به تنش‌های سیاسی در پاکستان، از شهروندان این کشور خواسته است که در صورت تداوم یا تشدید "سیاست‌های مخرب" دست به فعالیت‌های "قاطع، صریح" اما غیرخشونت‌آمیز بزنند.
خلیل‌زاد صبح روز دوشنبه، ۱۵ می، این مطلب را در پیوند به نشر شایعات مبنی بر بازداشت بشرا بیگم، همسر عمران خان، از سوی دولت پاکستان بیان کرد.
عمران خان نخست وزیر پاکستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.05.2023
آغاز راهپیمایی هواداران عمران خان در پاکستان + ویدیو
نماینده پیشین امریکا در امور افغانستان گفته که ظاهراً دولت پاکستان به جای عقب‌نشینی از لبه پرتگاه در صدد تقویت بحران سیاسی موجود در این کشور است.
او همچنان گفته که دولت پاکستان با طرح بازداشت بشرا بیگم، ظاهراً در صدد ادامه "قانون مبهم فتنه" به هدف بازداشت خان و نگهداشتنش در زندان است.
زلمی خلیل‌زاد، ضمن آن که این اقدام دولت پاکستان را غیرقابل توجیه و بی‌پروایی خوانده، بار دیگر به خواست قبلی‌اش مبنی بر استعفای منیر عاصم، رییس ارتش پاکستان، و تعیین زمان مشخص برای برگزاری انتخابات در این کشور، تاکید کرده است.
ناآرامی‌های سیاسی هفته گذشته در پاکستان موج‌ تازه‌ای از رویارویی دولت این کشور با حزب تحریک انصاف را رقم زد.
خلیل‌زاد پیش از این نیز در پیوند به تنش‌های سیاسی اخیر در پاکستان گفته بود که بدون استعفای رییس ارتش این کشور، برگشت ثبات سیاسی در پاکستان ناممکن است.
او در حالی شهروندان پاکستان را به "فعالیت‌های قاطع و صریح" اما بدون خشونت در برابر دولت این کشور دعوت کرده که هفته‌ای گذشته در نتیجه اعتراضات خشونت‌آمیز هواداران عمران خان، ۱۰ تن کشته و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند.
دولت پاکستان هنوز در مورد اظهارات اخیر این دیپلمات امریکایی چیزی نگفته است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала