سفارت افغانستان در دهلی خبر واگذاری این سفارت به گروه طالبان را رد کرد

© AFP 2023 / Roberto Schmidt بازداشت احمد سعیدی از سوی امنیت ملی
بازداشت احمد سعیدی از سوی امنیت ملی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.05.2023
عضو شوید
سفارت افغانستان در دهلی گزارش‌های پخش شده درباره واگذاری این سفارت به نمایندگان طالبان را رد کرده و آن را "شایعه" خوانده است.
به گزارش اسپوتنیک، سفارت افغانستان امروز یکشنبه (۲۴ ثور) در واکنش به برخی شایعه های رسانه ها واگذاری سفارت افغانستان در دهلی با نشر اعلامیه در برگه رخنامه اش این شایعه ها را رد کرده و آن را شایعه های بی اساس از سوی برخی رسانه های همسو با گروه طالبان خواند.
در اعلامیه این سفارت آمده است: "پس از ۱۵ اگست ۲۰۲۱ که نظام جمهوری اسلامی افغانستان فرو پاشید و هموطنان ما در داخل و خارج از کشور با مشکلات شدید مواجه شدند، سفارت جمهوری اسلامی افغانستان در هند تنها آدرسی میباشد که تا حد امکان به مشکلات شهروندان افغانستان رسیدگی می کند.
محموله‌ گندم کمکی هند به افغانستان رسید - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.03.2023
پیشکش ۲۰ هزار متریک تن گندم به افغانستان از سوی هند
این سفارت افزوده است: "متأسفانه از سه روز گذشته برخی رسانه ها گزارش های مغرضانه و خراب کارانه، که بر خلاف قانون رسانه ها و حرفه مقدس ژورنالیزم در افغانستان و جهان میباشد، را بدون هیچ حقیقتی منتشر می کنند. اگرچه سفارت جمهوری اسلامی افغانستان در هند مکلفیت به پاسخگویی به ادعاهای از آدرس های نامعلوم ندارد، اما به همه هموطنان اطمینان می دهد که همه ای امور گذشته و کنونی خود را با شفافیت کامل انجام داده است تا از نگرانی شهروندان خود بکاهد".
در پایان این اعلامیه آمده است: "شایعه های رسانه ها که به صورت مغرضانه و بدون اخذ موقف رسمی سفارت منتشر شده است، بی اساس بوده و رد می گردد. همه دیپلماتان و اعضای سفارت با اخلاص و تعهد به عزت و سربلندی کشور خود امور جاری را پیش می برند و اراده ملت خود را معیار قضاوت امور گذشته و حال خود می دانند".
پیشتر گزارش‌هایی پخش شده بود که این سفارت به نمایندگان گروه طالبان واگذاشته شده، ولی اعلامیه سفارت این گزارش‌ها را "مغرضانه و خرابکارانه" خوانده است.
یادآوری می کنیم، که اگرچه دولت هند سفارت خود را در کابل فعال نگهداشته، ولی هنوز اداره گروه طالبان را به رسمیت نشناخته و درباره احتمال به رسمیت شناختن طالبان و واگذاری نمایندگی‌های دپیلماتیک افغانستان به این گروه اظهار نظری نکرده است.
اداره طالبان را هیچ کشوری به رسمیت نمی‌شناسد و مراجع بین‌المللی و مقام‌های بسیاری از کشورها همچنان بر عدم رسمیت این گروه تاکید دارند.
با این حال، چند کشور از آن میان ترکیه، پاکستان، چین، روسیه و ایران، شماری از نمایندگی‌های دیپلماتیک افغانستان را در اختیار گروه طالبان قرار داده‌اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала