اردوغان در انتخابات ترکیه در استانبول رای داد + ویدیو

© Sputnik / Pavel Bednyakov /  مراجعه به بانک تصاویر Президент Турции Реджеп Тайип Эрдоган выступает на пресс-конференции во время саммита G20 на Бали
Президент Турции Реджеп Тайип Эрдоган выступает на пресс-конференции во время саммита G20 на Бали - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.05.2023
عضو شوید
رئیس جمهور کنونی ترکیه در انتخابات این کشور در یک شعبه رای در استانبول رای داد.
به گزارش اسپوتنیک، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور کنونی ترکیه و یکی از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری روز یکشنبه در یکی از حوزه های اخذ رای در استانبول رای داد.
اردوغان نزدیکای ساعت 11:40 (مصادف با وقت مسکو) به همراه همسرش وارد محل واقع در بخش آسیایی استانبول شد.
پیش از آن تدابیر امنیتی جدی در محل اتخاذ شد: خانه‌های مجاور توسط سربازان نیروهای ویژه مورد بررسی قرار گرفت و بسیاری از پرسنل نظامی و چندین خودروی نظامی برای محافظت از شهروندان و شخص اردوغان وارد شدند. رای دهندگان هنگام ورود به قلمرو مجاور توسط نیروهای امنیتی با لباس غیرنظامی بازرسی شدند. در پشت بام مکتب، محل شعبه رای گیری، نیروهای ویژه در زمان ورود اردوغان مستقر شده بودند.
رای دهندگان در حین رای گیری رئیس جمهور ترکیه اجازه حضور در مرکز رای گیری را نداشتند - اما آنها از این موضوع ناراحت نشدند، بلکه برعکس، حتی برای دیدن رئیس جمهور صف کشیدند و در بدو ورود با ایستادن از او استقبال و تشویق کردند.
رسانه های پیش از این و در حین رای گیری اردوغان اجازه ورود به حوزه رای گیری را نداشتند، در حالی که به خبرنگاران این فرصت را می دادند تا شاهد پیاده شدن رئیس جمهور ترکیه از موتر و ورود به دروازه ای مکتب از پشت زینه ها باشند.
انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی ترکیه در تاریخ 14 می برگزار می شود. رقیب اصلی اردوغان - نامزد واحد از "ائتلاف جمهوری خواه" - کاندیدای واحد از "ائتلاف خلق" مخالف، کمال کیلیچداراوغلو است. سینان اوگان نامزد ائتلاف آتا نیز در این انتخابات شرکت می کند. نامزد چهارم، رهبر حزب مملکت، محرم اینجه، سه روز پیش از انتخابات انصراف خود را از نامزدی اعلام کرد. دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در صورتی که هیچ نامزدی 50 درصد آرا را کسب نکند، قرار است 28 می برگزار شود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала