آغاز انتخابات در ترکیه

© Sputnik / Alexey Maishev /  مراجعه به بانک تصاویر Бюллетени на избирательном участке в посольстве Турции в Москве
Бюллетени на избирательном участке в посольстве Турции в Москве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.05.2023
عضو شوید
از لحظاتی پیش انتخابات ریاست جمهوری ترکیه در سراسر این کشور آغاز شده است.
به گزارش اسپوتنیک، شعبه های رای گیری برای انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی ترکیه روز یکشنبه در 81 ولایت ترکیه گشایش شد. آنها تا ساعت 17:00 به وقت محلی (مصادف با زمان مسکو) کار خواهند کرد. در مجموع 191 هزار و 884 صندوق در داخل و خارج از کشوروجود دارد.
پس از پایان رای گیری، در آغاز آرای نامزدهای ریاست جمهوری شمارش می شود. 64 میلیون شهروند ترکیه حق رای دارند و تدابیر امنیتی به طور قابل توجهی در بزرگترین شهرهای ترکیه تقویت شده است تا رای دهندگان بتوانند با خیال راحت از حق رای خود استفاده کنند.
سه نامزد در انتخابات ریاست جمهوری ترکیه شرکت می کنند - رئیس جمهور کنونی طیب اردوغان، نامزد مخالفان کمال قلیچداراوغلو و سینان اوگان.
انتظار می رود، که رقابت اصلی برای بالاترین پست دولتی بین اردوغان و قلیچداراوغلو در جریان باشد. برای انتخاب شدن باید بیش از 50 درصد آرا را به دست آورد، کارشناسان علوم سیاسی محلی برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ترکیه را در دو دور منتفی نمی دانند ودر این صورت دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در 28 ماه ثور برگزار خواهد شد. نامزد با اکثریت آرا برنده اعلام می شود.
همزمان با انتخابات ریاست جمهوری، انتخابات پارلمانی نیز برگزار می شود. آنها شامل 36 حزب هستند که برخی از آنها برای افزایش شانس کسب کرسی های بیشتر در پارلمان اتحاد تشکیل داده اند. تنش در انتخابات نه تنها به این دلیل است که رقابت سختی بین رهبری 20 ساله اردوغان و اپوزیسیون است، بلکه در 29 اکتوبر جمهوری ترکیه 100 ساله می شود و این تاریخ بسیار مهمی برای دولت کنونی است که بسیاری از پروژه ها و برنامه های خود را دقیقاً برای این رویداد برنامه ریزی کرده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала