لندن راکت های کروز دوربرد Storm Shadow را به کیف تحویل داد

© AP Photo / Ministry of DefenceСамолет «Торнадо» британских ВВС
Самолет «Торнадо» британских ВВС - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.05.2023
عضو شوید
شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان به نقل از مقامات غربی اطلاع می‌دهد که انگلیس راکت‌های کروز دوربرد Storm Shadow را به اوکراین تحویل داد اما ضمناً از کیف تضمین‌های در اینباره دریافت کرد که از آنها علیه اهداف در فدراسیون روسیه استفاده نشود.
پیش از این روزنامه آمریکایی واشنگتن پست با استناد به سندی که صندوق بین المللی کمک به اوکراین منتشر کرده ، گزارش داده بود که انگلیس ظاهراً در حال آماده شدن برای ارسال راکت های دوربرد به اوکراین است.
همزمان، روزنامه پولیتیکو به نقل از مقامات امریکایی نوشت که ایالات متحده قصد ندارد از انگلیس الگوبرداری کند و راکت های دوربرد به اوکراین منتقل کند و امیدوار است که طرح‌های لندن به واشنگتن اجازه دهد تا از این وضعیت موجود در رابطه با درخواست‌ها برای دادن موشک‌های عملیاتی-تاکتیکی ATACMS به کیف با برد تا 300 کیلومتر خارج شود.
سرگی ناریشکین - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.05.2021
رویارویی لندن با مسکو
روسیه پیش از این به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین یادداشتی برای کشورهای ناتو ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند". کرملین اعلام کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمکی نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت. لاوروف همچنین گفت که ایالات متحده و ناتو مستقیماً در درگیری در اوکراین دخالت دارند و این دخالت "شامل نه تنها تامین تسلیحات، بلکه همچنین آموزش پرسنل... در انگلیس، آلمان، ایتالیا و سایر کشورها" است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала