روسیه در مورد تمدید بی پایان قرارداد غلات مخالفت نشان داد

© AP Photo / Michael ShtekelСухогруз Razoni в порту Одессы
Сухогруз Razoni в порту Одессы - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.05.2023
عضو شوید
ورشینین می‌گوید روسیه با تمدید بی پایان قرارداد غلات یا گسترش آن مخالف بود.
به گزارش اسپوتنیک، سرگئی ورشینین معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت که پیشنهادات آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد درباره ابتکار دریای سیاه توسط مسکو در حال بررسی است، فدراسیون روسیه با تمدید بی پایان توافقات مخالف است.
قابل ذکر است که نشستی در سطح عالی برای بررسی طرح دریای سیاه در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در سطح معاونان وزیر دفاع و امور خارجه در استانبول برگزار شد. ابتکار دریای سیاه در 18 مه منقضی می شود.
ورشینین پس از نشست به خبرنگاران روسی گفت: "این پیشنهادات توسط دبیر کل گام های مرتبطی را در رابطه با ازسرگیری عرضه آمونیاک از طریق خط لوله آمونیاک تولیاتی- اودسا و همچنین احتمالاً برخی ایده های دیگر ارائه می کند. می خواهم بگویم که این ایده ها پیشنهاد شده است. توسط دبیرکل در حال بررسی است، ما، در مطالعه بین بخشی، این موضوع را جدی می گیریم."
شرایط روسیه برای تمدید قرارداد غلات - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.05.2023
چندرسانه ای
شرایط روسیه برای تمدید قرارداد غلات + داده نمایی
وی در ادامه افزود: "بنابراین، ما طرفدار عدم تحریف ماهیت ابتکار دریای سیاه هستیم، و حتی بیشتر از آن، مخالف آنچه برخی از پایتخت های اروپایی می گویند، علیه گسترش یا تمدید نامحدود آن، ما باید بفهمیم که چه کاری انجام می شود، از جمله توسط ما و کشورهای اروپایی."
معامله غلات دریای سیاه، که در 22 جولای 2022 توسط نمایندگان روسیه، ترکیه، اوکراین و سازمان ملل متحد امضا شد، شامل صادرات غلات، مواد غذایی و کود اوکراینی از طریق دریای سیاه از سه بندر از جمله اودسا است. هماهنگی تردد کشتی ها توسط مرکز هماهنگی مشترک در استانبول انجام می شود.
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در ماه سپتمبر اشاره کرد که غرب بیشتر غلات اوکراین را به کشورهای خود صادر می کند و نه به کشورهای نیازمند افریقا. از 18 مارچ 2023، روسیه قرارداد را برای 60 روز تا 18 می تمدید کرد. اوکراین اصرار دارد که این قرارداد برای 120 روز تمدید شود.
معاملات غلات دریای سیاه بخشی جدایی ناپذیر از توافقنامه است. بخش دوم تفاهم نامه روسیه و سازمان ملل متحد که برای سه سال طراحی شده است - رفع انسداد صادرات مواد غذایی و کودهای کیمیایی روسیه، اتصال مجدد روس سولخزبانک روسیه به سوئیفت، ازسرگیری تامین ماشین آلات کشاورزی، قطعات یدکی و خدمات، احیای خط لوله آمونیاک تولیاتی آدسا و تعدادی اقدامات دیگر. همانطور که در مسکو اشاره شد، این بخش از توافقنامه هنوز اجرایی نشده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала