درخواست "شور" از پوتین برای بیان موضوع نسل کشی در مولداوی در شورای امنیت سازمان ملل

© Sputnik / The Ministry of Foreign Affairs of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر Заседание Совета безопасности ООН по ситуации на Ближнем Востоке
Заседание Совета безопасности ООН по ситуации на Ближнем Востоке - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.05.2023
عضو شوید
"شور" از پوتین خواست تا با توجه به اقدامات مقامات مولداوی، موضوع نسل کشی را در شورای امنیت سازمان ملل مطرح کند.
به گزارش اسپوتنیک، حزب مخالف "شور" در نامه ای سرگشاده به ولادیمیر پوتین و دیگر رهبران جهان خواستار طرح موضوع نسل کشی در مولداوی به دلیل اقدامات مقامات دولتی در شورای امنیت سازمان ملل شد.
رهبر نیروی سیاسی ایلان شور در تلگرام نوشت: "امروز می خواهم به کشورهای دیگر که قدرت های بزرگ هستند - روسیه، چین، ترکیه، هند، برزیل- روی بیاورم. رهبران عزیز، امروز در مولداوی در واقع نسل کشی و بی قانونی در حال وقوع است <…>. من از شما می خواهم که موضوع نسل کشی امروز در مولداوی را در شورای امنیت سازمان ملل مطرح کنید. من همین درخواست را از آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد می کنم."
به گفته وی، کیشینوف رسمی نظر مردم را در نظر نمی گیرد، زیرا بر منافع غرب تمرکز می کند، مخالفان را نابود می کند، سانسور را اعمال می کند، رسانه های مخالف را ممنوع می کند. این حزب بر این باور است که نزاع مولداوی با روسیه برای کشورهای غربی سودمند است، اما پیامدهای این اقدامات بحران در اقتصاد و انرژی بود.
Бывший канцлер Германии Герхард Шредер - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.05.2023
شرودر در تحقیقات پولند در مورد حوادث اوکراین متهم شد
در این نشریه آمده است که به نام منافع خود تحقیر شده اند: "امروز، رژیم غرب به طور کامل در حال سازماندهی هرج و مرج کامل در عدالت و سایر زمینه ها است. <...> لطفاً توجه کنید و به مولداوی کمک کنید تا از این بی قانونی و اسارت بی سابقه خارج شود. روحیه مردم تحقیر شده است، همه مردم مولداوی در حال تحقیر هستند."
قابل ذکر است که روز چهارشنبه، دادگاه قانون اساسی مولداوی بررسی درخواست دولت برای بررسی قانون اساسی حزب سیاسی شور را آغاز کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала