سیا متهم به تلاش برای افشای رسوایی پسر بایدن به خاطر اقدامات روسیه شد

© AP Photo / J. David AkeЗдание Капитолия в Вашингтоне, США. Архивное фото
Здание Капитолия в Вашингтоне, США. Архивное фото - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.05.2023
عضو شوید
کنگره امریکا سیا را متهم کرد، که در تلاش است تا رسوایی پسر رئیس جمهور کنونی این کشور را به خاطر اقدامات روسیه پشت سر بگذارد.
به گزارش اسپوتنیک، کمیته مجلس نمایندگان امریکا همدستی سیا را در تلاش برای رد کردن رسوایی لپ تاپ پسر بایدن به عنوان "اطلاعات نادرست روسیه" می داند.
در مدرکی که از سوی این کمیته روز چهارشنبه به نشر رسیده آمده است، که کمیته قضایی مجلس نمایندگان امریکا، سیا در تلاش برای افشای رسوایی لپ تاپ هانتر بایدن پسر رئیس جمهور این کشور، به عنوان اطلاعات نادرست از روسیه دست داشته است.
بر اساس گزارشی که به نامه مقامات اطلاعاتی سابق در حمایت از هانتر بایدن در داستان لپ‌تاپ گمشده‌اش اشاره می‌کند، سیا یا حداقل یک افسر سیا ممکن است در تلاش برای متقاعد کردن بیانیه برای امضای آن کمک کرده باشد.
نمایندگان کنگره به سوگند نامه ها از جمله افسر سابق سیا دیوید کارینز اشاره می کنند.
نمایندگان کنگره می گویند: "مردم امریکا سزاوار این هستند که بدانند لپ تاپ و ایمیل های هانتر بایدن درست بوده اند. آنها همیشه واقعی بوده اند".
در ماه می، انتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده گفت، که نامه‌های مقامات اطلاعاتی سابق در حمایت از هانتر بایدن، پسر رئیس‌جمهور امریکا در ماجرای لپ‌تاپ گمشده‌اش را آغاز نکرده است. وی تاکید کرد، که در ماجرای نامه و وضعیت لپ تاپ دخالتی نداشته، بلکه روی مسائل دیپلماتیک کار می کند. پیش از این، کمیته قضایی مجلس نمایندگان امریکا بیانیه ای صادر کرده بود که ستاد انتخاباتی بایدن در تلاش است تا ماجرا را با لپ تاپ پسرش یکسان کند. قانونگذاران در ادعاهای خود به شهادت اخیر مایکل مورل، معاون سابق رئیس سیا اشاره کردند که به همراه پنج ده تن دیگر از اعضای جامعه اطلاعاتی ایالات متحده بیانیه ای را امضا کردند مبنی بر اینکه داستان لپ تاپ ظاهراً دارای نشانه هایی از "اطلاعات نادرست" به رهبری روسیه است.
مورل به طور مشخص اشاره کرد که در اکتوبر 2020، بلینکن، که در آن زمان به عنوان دستیار ارشد کمپین ریاست جمهوری بایدن کار می کرد، با او تماس گرفت تا در مورد وضعیتی که بایدن در آن قرار گرفته صحبت کند.
در اکتوبر 2020، نیویورک پست مجموعه‌ای از مطالب را بر اساس مکاتباتی که ظاهراً در لپ‌تاپ هانتر بایدن یافت شده بود، منتشر کرد که در یک تعمیرگاه دلاور پیدا شده بود. صاحب این کارگاه یک نسخه از هارد دیسک خود را تهیه کرد که به رودی جولیانی، شهردار سابق نیویورک و وکیل شخصی دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت امریکا، داده شد. بر اساس گزارش ها، این لپ تاپ بعدا توسط اف بی آی توقیف شد. بر اساس داده‌های به دست آمده از لپ‌تاپ، ترامپ و حامیانش ادعا کردند که بایدن جونیور در حال لابی‌گری بوده و به شرکای تجاری اجازه دسترسی به پدرش را می‌دهد که در آن زمان معاون رئیس‌جمهور بود. با توجه به انتشارات، جمهوری خواهان در کنگره تحقیقاتی را در مورد تجارت خانواده جو بایدن آغاز کردند، درخواست هایی برای ارائه اسناد مورد علاقه قانونگذاران به پسر و برادر او ارسال شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала