روشنگری درباره ای دیدار وزیران خارجه روسیه، سوریه، ترکیه و ایران در مسکو

© Sputnik / Ilya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر Участники четырехсторонней встречи министров иностранных дел Российской Федерации, Турции, Ирана и Сирии в Москве
Участники четырехсторонней встречи министров иностранных дел Российской Федерации, Турции, Ирана и Сирии в Москве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.05.2023
عضو شوید
یک کارشناس روسی می گوید، که کرملین نه تنها رئیس جمهور سوریه و قدرت او را در آن کشور نجات داد، بلکه نقش ژئوپلیتیکی خود را در منطقه تثبیت کرد.
به گزارش اسپوتنیک، ویتالی دانیلوف، مدیر مرکز تحلیل کاربردی تحولات بین المللی دانشگاه دوستی ملل روسیه درباره ای نشست وزیران خارجه کشورهای روسیه، سوریه، ترکیه و یارن در مسکو گفت: "نشست امروز ثمره تلاش روسیه برای گسترش نفوذش در منطقه و در کل جهان بود".
او افزود: "در واقع ما بالاخره در رویارویی با غرب در جهت سوریه پیروز شدیم و ابتکار عمل در حال حاضر منحصراً متعلق به مسکو است. بنابراین، کرملین نه تنها اسد و قدرت او را در این کشور نجات داد، بلکه نقش ژئوپلیتیکی خود را در منطقه تثبیت کرد و به جهان عرب، نخبگان خاورمیانه و پادشاهی‌های خاورمیانه نشان داد که کسی را دارند، که در توسعه تمدنی خود در کنار ایالات متحده و بریتانیا تکیه کنند".
او در ادامه روشن ساخت، که این ضربه محکمی برای واشنگتن است و به همین دلیل در آنجا تصمیم گرفته شد تا بودجه ارتش آزاد سوریه (FSA) را افزایش دهد تا عملیات در برابر واحدهای بشار اسد تشدید شود. اما نکته بسیار قابل توجهی در اینجا وجود دارد که مسکو در این نشست پیش از انتخابات ریاست جمهوری ترکیه سعی در تثبیت آن داشت.
او تاکید، که اما نکته بسیار قابل توجهی در اینجا وجود دارد که مسکو در این نشست پیش از انتخابات ریاست جمهوری ترکیه سعی در تثبیت آن داشت. ما در مورد تجمیع تلاش‌های نیروهای مسلح و سرویس‌های اطلاعاتی سوریه و ترکیه برای کنترل تقریباً 950 کیلومتر از مرز بین کشورها صحبت می‌کنیم. در این زمینه وجود ارتش آزاد سوریه مشکل ساز خواهد شد. کار در سطح نخبگان ادامه دارد و بنابراین، حتی اگر اردوغان رهبر نشود، هر کسی که به قدرت برسد، به توافقات احترام گذاشته خواهد شد، زیرا در راستای منافع ملی کشورها خواهد بود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала