دلیل بازداشت عمران خان از دیدگاه یک کارشناس پاکستانی

© AP Photo / K.M. ChaudaryБывший премьер-министр Пакистана Имран Хан
Бывший премьер-министр Пакистана Имран Хан - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.05.2023
عضو شوید
کارشناس پاکستانی در باره دلیل اصلی دستگیری عمران خان که متهم به فساد است، می‌گوید، نخست وزیر سابق آشکارا ارتشی را که اساساً او را به قدرت رساند به چالش کشید.
به گزارش اسپوتنیک، خان، تحلیلگر نظامی پاکستانی در مصاحبه با اسپوتنیک، ضمن صحبت در خصوص بازداشت نخست وزیر پیشین این کشور می‌گوید: عمران خان به فساد متهم است، به ویژه، فروش مجدد هدایای رهبران خارجی. اما دلایل واقعی سیاسی هستند.
او گفت واضح است که این دستگیری بخشی از درگیری عمومی بین خان و نخبگان فعلی است که او را تهدیدی برای قدرت خود می دانند. ائتلاف سیاسی حاکم از برگزاری انتخابات اجتناب می‌کند، زیرا همه نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند که حزب عمران خان در صورت برگزاری فوری انتخابات می‌تواند به قدرت بازگردد.".
دستگیری این سیاستمدار موجی از اعتراضات گسترده را در سراسر پاکستان به راه انداخت.
مقامات پاکستانی روز سه شنبه گفتند که عمران خان توسط ماموران دفتر ملی گزارش دهی (سازمان اطلاعات اقتصادی) در پرونده تاسیس دانشگاه القادر دستگیر شده است.
پیش از این، دفتر ملی پاسخگویی تحقیقاتی را در مورد عمران خان، همسرش و رهبران حزب مخالف تحریک انصاف، که به گفته بازرسان، تراستی را برای ایجاد دانشگاه القادر تأسیس کردند و در سال میلیارد روپیه 50 به خزانه داری پاکستان آسیب رساندند، آغاز کرد.
بارداشت عمران خان در پاکستان با موجی از اعترضات گسترده هواداران حزب تحریک انصاف روبه‌رو شده است.
پولیس اسلام‌آباد برای کنترل معترضان جاده‌های مهم این شهر را در روز چهارشنبه مسدود کرده است‌.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала