- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

بورل از ناتوانی رژیم کی‌یف بدون غرب صحبت کرد

© AP Photo / Pool / Francois LenoirВерховный представитель Евросоюза по внешней политике и политике безопасности Жозеп Боррель на пресс-конференции в Брюсселе
Верховный представитель Евросоюза по внешней политике и политике безопасности Жозеп Боррель на пресс-конференции в Брюсселе - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.05.2023
عضو شوید
رئیس دیپلماسی اتحادیه اروپا معتقد است که رژیم کی یف بدون کمک غرب فقط طی چند روز تسلیم می‌شد.
به گزارش اسپوتنیک، جوزپ بورل رئیس سرویس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی Sexta گفت: "من می دانم چگونه جنگ را فوراً پایان دهم: من کمک نظامی به اوکراین را متوقف می کنم و اوکراین باید ظرف چند روز تسلیم شود... و تمام، جنگ تمام شده است."
در عین حال، بورل افزود که اتحادیه اروپا ظاهراً طرف درگیری نیست، زیرا به گفته وی، "مستقیماً در جنگ دخالت نمی کند".
رئیس دیپلماسی اروپا یادآور شد که در اوکراین هیچ شرایطی برای حل و فصل دیپلماتیک مناقشه وجود ندارد، بنابراین بروکسل مجبور به ادامه تامین سلاح و مهمات این کشور است تا بتواند در برابر توان نظامی روسیه مقاومت کند.
پیش از این، بورل در سخنرانی خود در کنفرانس امنیتی مونیخ اعتراف کرده بود که از سال 2014 به این طرف، اتحادیه اروپا بیش از هر کشور دیگری برای اوکراین پول هزینه کرده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала