کشته شدن یک نوجوان ۱۷ ساله افغانستانی در تیراندازی مرزبانان ایرانی

© Photo / IRNAمرز ایران و افغانستان
مرز ایران و افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.05.2023
عضو شوید
منابع محلی در ولایت بادغیس می‌گویند، که یک نوجوان افغانستانی در پی تیراندازی مرزبانان ایران به سوی مهاجران در مرز این کشور با افغانستان کشته شد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از هشت صبح، منابع محلی می گویند، که این رویداد یک‌شنبه‌شب، ۱۷ ثور، در مرز میان افغانستان و ایران در ولایت نیمروز رویداده است.
به گفته منابع، مرزبانان ایرانی به گروهی از شهروندان افغانستان که قصد داشتند‌ به‌گونه قاچاق وارد خاک ایران شوند، گلوله‌باری کرده‌اند.
 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.04.2023
وزیر خارجه ایران: نگران گسترش پدیده تروریزم و تندروی در افغانستان هستیم
این نوجوان هفده ساله افغانستانی که در تیراندازی مرزبانان ایرانی کشته شده، نجیب‌ نام داشت و باشنده شهر قلعه‌نو، مرکز ولایت بادغیس بود.
براساس گزارش‌ها، روزانه صدها شهروند افغانستانی به‌دلیل فقر، بیکاری و مشکلات امنیتی از راه‌های قاچاق افغانستان را به مقصد ایران ترک می‌کنند.
یادآوری می کنیم، که ورود غیرقانونی و قاچاق شهروندان افغانستان به ایران پس از تسلط طالبان بر افغانستان افزایش یافته است و به گفته دولت ایران بیش از پنجاه درصد مهاجران افغانستانی در ایران زندگی می کنند.
گلوله‌باری مرزبانان ایران به‌سوی شهروندان افغانستان در مرز این کشور با افغانستان بی‌پیشینه نیست.
برپایه گزارش رسانه‌های دولتی ایران، سال گذشته نیز در پی تیراندازی مرزبانان این کشور به‌سوی مهاجران افغانستانی در مرز ایران با افغانستان ۱۱ مهاجر افغانستانی کشته شدند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала