پولند ده طیاره MiG-29 را به اوکراین تحویل داد

© Sputnik / Vladimir Astapkovich /  مراجعه به بانک تصاویر Самолеты МиГ-29УБ из авиационной группы высшего пилотажа "Стрижи" на открытии форума "Армия-2022" и армейских международных игр
Самолеты МиГ-29УБ из авиационной группы высшего пилотажа Стрижи на открытии форума Армия-2022 и армейских международных игр - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.05.2023
عضو شوید
بلاشژاک وزیر دفاع: پولند ده طیاره میگ 29 را به اوکراین تحویل داده است.
به گزارش اسپوتنیک، معاون صدراعظم و وزیر امنیت ملی پولند پس از دیدار با همتای کانادایی خود آنیتا آناند در اتاوا گفت: پولند قبلاً 10 جت جنگنده میگ-29 را به اوکراین تحویل داده است.
بلاشاک گفت: ما ده فروند میگ 29 را به اوکراین تحویل داده‌یم. در اپریل سال جاری، آندری دودا، رئیس جمهور پولند اعلام کرد که ورسا 14 طیاره میگ-29 را به اوکراین منتقل خواهد کرد. وی همچنان افزود که در آینده، در صورت لزوم، تمام طیارات میگ 29 باقی مانده در پولند می تواند به اوکراین منتقل شود. در اپریل 2023، دودا همچنین اظهار داشت که در تمام دوره رویدادهای اوکراین، بیش از 1% از تولید ناخالص داخلی صرف کمک نظامی به کیف شده است.
Самолет-истребитель МиГ-29 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.03.2017
تحویل طیارت جیت میگ29 به بلگراد
روسیه پیش از این به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین یادداشتی برای کشورهای ناتو ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد، هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند". کرملین اعلام کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمکی نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت. لاوروف همچنین گفت که ایالات متحده و ناتو مستقیماً در درگیری در اوکراین، "شامل نه تنها تامین تسلیحات، بلکه همچنین آموزش پرسنل در بریتانیا، آلمان، ایتالیا و سایر کشورها" دخالت دارند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала