آینده ای اوکراین با زلنسکی پیش بینی شد

© Fotolia / aviavladاوکراین
اوکراین - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.05.2023
عضو شوید
یک فیلسوف، مورخ و زبان شناس امریکایی گفت، که اوکراین در آینده وضعیت اتریش در دوران جنگ سرد یا مکزیک را به دست خواهد آورد.
به گزارش اسپوتنیک، نوام چامسکی فیلسوف، مورخ و زبان شناس امریکایی در مصاحبه ای با New Statesman گفت، که اوکراین در آینده وضعیت اتریش در دوران جنگ سرد یا مکزیک امروز را به دست خواهد آورد.
او گفت: "نخست از همه، اوکراین عضو ناتو نخواهد بود. این خط قرمزی است که هر رهبر روسیه از زمان [رئیس جمهور پیشین روسیه بوریس یلتسین و رئیس جمهور پیشین شوروی میخائیل گورباچف] ​​بر آن اصرار داشته است. مکزیک نمی تواند به یک اتحاد نظامی [متخاصم با ایالات متحده] بپیوندد. هیچ توافقی در این مورد وجود ندارد، اما کاملا واضح است".
Солдаты на позиции рядом с американским зенитным комплексом Авенджер во время военных учений в регионе Тайчжун, Тайвань - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.05.2023
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
از بین بردن سامانه ضد هوایی AVENGER امریکایی از سوی پهپاد روسی "لانست" در اوکراین
چامسکی بر این باور است، که کیف در سیاست خود مستقل نیست.
دانشمند گفت: "اوکراین یک بازیگر آزاد نیست، بستگی به تصمیم ایالات متحده دارد. بنابراین، زمانی که یک سال پیش، در ماه مارچ و اپریل سال گذشته، فرصت‌هایی برای مذاکره وجود داشت، هم بریتانیا و هم ایالات متحده گزارش دادند که این زمان را زمان مناسبی برای گفت‌وگو نمی‌دانند".
به باور وی، امریکا و بریتانیا مذاکرات صلح در اوکراین را به منظور پیشبرد منافع ملی خود، حتی زمانی که این کشور "شکسته و ویران شده است" کنار گذاشتند.
چامسکی خاطرنشان می کند، که روسیه در اوکراین رفتاری انسانی تر از ایالات متحده در عراق دارد.
دانشمند می گوید: "زمانی که ایالات متحده و بریتانیا در حال شکستن بغداد بودند، آیا رهبران خارجی از آن بازدید کردند؟ نه، زیرا این کشورها شروع به جنگ می کنند، همه چیز را نابود می کنند: ارتباطات، حمل و نقل، انرژی - هر چیزی که باعث عملکرد جامعه می شود".
یادآوری می کنیم، که همانطور که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه تاکید کرد، روسیه به دنبال چرخاندن چرخ پرواز کننده ای درگیری اوکراین نیست، بلکه به دنبال پایان دادن به آن است. اما کشورهای غربی به طور مداوم در مورد لزوم ادامه خصومت ها، افزایش عرضه سلاح و آموزش جنگجویان نیروهای مسلح اوکراین در خاک خود صحبت می کنند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала