طالبان به افراطی ترین شکل بر زنان حکومت می کنند

© @https://twitter.com ریچارد بنت
ریچارد بنت - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.05.2023
عضو شوید
گزارش جدید سازمان ملل، اکثریت قریب به اتفاق افغان ها با تفاسیر ارایه شده دینی طالبان موافق نیستند.
به گزارش اسپوتنیک، گزارشگر ویژه (ریچارد بنت) و رئیس گروه کاری شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در مورد تبعیض علیه زنان (دوروتی استرادا) در سفر هشت روزه اخیر خود به افغانستان، از طالبان در افغانستان گزارش جدید آماده کرده است.
گزارش این دو مقام سازمان ملل که روز جمعه (5 می) در بیانیه‌ای منتشر شد، نشان می‌دهد که طالبان با از بین بردن چارچوب‌های قانونی و نظارتی، بیشترین مخالفت را با زنان در افغانستان دارند.
بنت و استرادا بین 27 اپریل تا 4 می به افغانستان سفر کردند.
این دو مقام شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در جریان سفر خود به افغانستان با مقامات طالبان، اعضای جامعه مدنی، گروه های زنان، زنان کارآفرین، علمای دینی، معلمان، خبرنگاران، فعالان حقوق بشر و قربانیان حقوق بشری و مقامات ادارات مربوطه سازمان ملل در این کشور دیدار و گفتگو کردند.
قانون قصاص طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.05.2023
قانون قصاص در دنیای طالبان مروج می گردد+ ویدیو
گفته می شود که هیئت شورای حقوق بشر سازمان ملل، علاوه بر کابل، به ولایت بلخ نیز سفر داشته است.
در اعلامیه مطبوعاتی سازمان ملل متحد، از بدتر شدن مداوم وضعیت حقوق بشر و نقض های تاریخی طالبان که همه افراد جامعه را تحت تاثیر قرار داده است، ابراز تاسف کرده است.
یافته های این هیئت نیز نشان می دهد که اکثریت قریب به اتفاق افغان ها با تفاسیر دینی ارائه شده از سوی طالبان موافق نیستند.
گزارش کامل بنت و استرادا در ماه جون سال جاری به پنجاهمین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد ارائه خواهد شد.
این اطلاعیه در حالی منتشر می شود که سازمان ملل پس از انجام تحقیقات، با ادامه فعالیت های خود در افغانستان بدون حضور کارمندان زن موافقت کرده است که تسلیم شدن در برابر سیاست های طالبان خوانده می شود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала