اهمیت خاک اوکراین برای امریکا را می توان در پنهان کردن لابراتوارهای بیولوژیکی درک کرد

© Sputnik / Ростислав Нетисов /  مراجعه به بانک تصاویر Предприятие "Медико-биологический Союз" в Новосибирске
Предприятие Медико-биологический Союз в Новосибирске - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.05.2023
عضو شوید
الکساندر باستریکین، رئیس کمیته تحقیقات: کار آزمایشگاه‌های بیولوژیکی غربی در خاک اوکراین می‌تواند برای پنهان کردن توسعه سلاح‌های بیولوژیکی ضروری باشد.
به گزارش اسپوتنیک، الکساندر باستریکین، رئیس کمیته تحقیقات روسیه می گوید: کار آزمایشگاه‌های بیولوژیکی غربی در خاک اوکراین می‌تواند برای پنهان کردن توسعه سلاح‌های بیولوژیکی ضروری باشد.
او توضیح داد که کنوانسیون منع توسعه، تولید و ذخیره سلاح‌های زیستی مقرر می‌دارد که دولت‌های عضو متعهد می‌شوند اقداماتی را برای ممنوعیت این سلاح‌ها در قلمرو خود انجام دهند.
با این حال، به گفته باستریکین، کار در زمینه میکروبیولوژی با استفاده از باکتری ها و ویروس ها می تواند هدف دوگانه داشته باشد؛ هم توسعه داروها و هم استفاده از عفونت های خطرناک برای ایجاد اجزای سلاح های بیولوژیکی.
مکانیسم خاصی برای نظارت وجود دارد که فرض می‌کند کشورهای شرکت‌کننده در کنوانسیون به طور منظم اطلاعاتی را در مورد اینکه کدام آزمایشگاه‌ها در قلمرو آنها فعالیت می‌کنند و چه ظرفیت‌هایی در تحقیقات درگیر هستند، ارائه می‌کنند.
باستریکین در پاسخ به سوالی در مورد امکان توسعه سلاح های زیستی توسط کشورهای غربی در آزمایشگاه های اوکراین گفت: اما اگر کشوری از قلمرو کشورهای دیگر برای انجام تحقیقات در این زمینه استفاده کند، چنین رفتاری می تواند به عنوان تمایل به دور زدن رویه های نظارتی موجود و پنهان کردن اهداف و نتایج واقعی فعالیت های خود تلقی شود. کمیته تحقیقات به تجزیه و تحلیل اطلاعات موجود در این زمینه ادامه می دهد.
در 12 آپریل، شورای فدراسیون روسیه به اتفاق آرا گزارش کمیسیون پارلمانی بررسی فعالیت های آزمایشگاه های بیولوژیکی ایالات متحده در اوکراین را تصویب کرد، این سند قبلاً توسط دومای دولتی حمایت شده است. به گفته رئیس مشترک این کمیسیون، نایب رئیس شورای فدراسیون، کنستانتین کوساچف، حداقل 30 آزمایشگاه بیولوژیک ایالات متحده در خاک اوکراین باقی مانده است. این سناتور خاطرنشان کرد که مشتری اصلی چنین تحقیقاتی در واقع پنتاگون است که ممکن است ماهیت نظامی توسعه بیولوژیک را نشان دهد. به گفته وی، استقرار آزمایشگاه های بیولوژیک آمریکا در اوکراین نشان دهنده برنامه های احتمالی آمریکایی ها برای استفاده از ارتش خود علیه روسیه است.
В вирусологической лаборатории Центра по профилактике и борьбе со СПИДом и инфекционными заболеваниями - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.05.2023
انفولانزای پرندگان؛ اسلحه مشترک بیولوژیکی امریکا و اوکراین
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала