افغانی باثبات ترین واحد پولی در بین کشورهای عضو سارک

© Photo / Da Afghanistan Bankافغانی، واحد پول افغانستان
افغانی، واحد پول افغانستان  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.05.2023
عضو شوید
نشست بانک‌های مرکزی سارک فایننس با اشتراک نمایندگان د افغانستان بانک در اسلام آباد برگزار شد.
به گزارش‌اسپوتنیک، به تاریخ 2 می 2023، نمایندگان د افغانستان بانک در چهل و سومین نشست روسای بانک های مرکزی سارک فایننس که در اسلام آباد پایتخت پاکستان برگزار شده بود، شرکت کردند.
در این نشست بخش‌های مهم اقتصاد ملی، شمولیت مالی، دیتابیس سارک، ظرفیت‌سازی، تحقیقات اقتصادی بین کشورهای عضو و برخی موضوعات مهم مرتبط دیگر مورد بحث و بررسی قرار گرفت که در نتیجه مشخص شد که افغانی باثبات ترین واحد پولی در بین کشورهای عضو سارک است و همچنین افغانستان از نرخ تورم باثبات برخوردار است.
در دومین روز این نشست، اثرات تغییر اقلیم در کشورهای سارک، ابتکارات مربوط به حفاظت از محیط زیست، اثر تغییرات اقلیمی بر سیستم مالی کشورهای سارک و گام های بعدی در برابر تغییرات اقلیمی در کشورهای عضو مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
همچنین در این نشست کشورهای عضو از جمله افغانستان معلومات مربوط به تغییرات اقلیمی را به اشتراک گذاشتند، تعدادی از کارشناسان در مورد این موضوع صحبت نمودند و در زمینه اقدامات تغییر اقلیم توسط بانک ها تبادل نظر صورت گرفت.
نورالدین عزیزی، نوید قمر - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.05.2023
مذاکرات سه جانبه اسلام آباد
قابل ذکر است که این شبکه در سال 1998 میلادی توسط کشور‌های عضو سازمان سارک هند، پاکستان، بنگلادش، سریلانکا، نیپال، مالدیف و بوتان تاسیس شد.
در 2007 و در جلسه چهاردهم این شبکه افغانستان نیز به عنوان هشتمین عضو سارک پذیرفته شد.
هدف از تاسیس این شبکه بحث ها در زمینه پالیسی های اقتصاد کلان منطقه، مناظره های شبکه سارک، مطالعات تحقیقاتی مشترک، همکاری در توسعه مالی، همکاری های مشترک در تنظیم و نظارت امور بانکی، ایجاد ظرفیت و بحث بر پشنهادات و طرزالعمل های جدید می باشد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала