چین آمادگی همکاری با روسیه برای حل مناقشه در اوکراین را دارد

© MFA RussiaМинистр иностранных дел Китая Цинь Ган во время встречи министров иностранных дел стран региональной "четвёрки" – России, Китая, Ирана и Пакистана в Самарканде.
Министр иностранных дел Китая Цинь Ган во время встречи министров иностранных дел стран региональной четвёрки – России, Китая, Ирана и Пакистана в Самарканде. - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.05.2023
عضو شوید
وزیر امور خارجه چین طی دیدار با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که پکن قصد دارد تعامل و هماهنگی خود را با مسکو حفظ کند تا مشارکت واقعی در حل و فصل بحران اوکراین داشته باشد.
به گزارش اسپوتنیک، این نشست دو وزیر در چهارم ماه مه در حاشیه نشست شورای وزیران خارجه سازمان همکاری شانگهای در هند برگزار شد.
به نقل از وب سایت رسمی چین گانگ وزارت امور خارجه چین گفت: چین به طور مداوم مذاکرات صلح را پیش خواهد برد و آماده است تا تعامل و هماهنگی با روسیه را برای کمک واقعی به حل و فصل سیاسی بحران حفظ کند.
Председатель объединённого комитета начальников штабов, генерал Марк Милли - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.05.2023
امریکا قصد مداخله در اتحاد نظامی راهبردی روسیه و چین را دارد
لاوروف همانطور که در این اطلاعیه آمده است، در پاسخ با اشاره به اهمیت موضع چین در قبال حل و فصل سیاسی بحران اوکراین، موافقت خود را با موضع اصولی پکن و آمادگی برای حفظ تماس نزدیک با چین را اعلام کرد.
طرفین همچنین بر تقویت همکاری و هماهنگی در منطقه آسیا و اقیانوسیه، مقابله با "جنگ سرد جدید" و حفظ صلح و ثبات منطقه ای تاکید کردند. روسیه و چین بار دیگر آمادگی خود را برای تقویت هماهنگی و همکاری در چارچوب ساختارهای چندجانبه مانند بریکس، گروه 20 و سازمان ملل، سازمان همکاری شانگهای و "مقابله با هر گونه سلطه طلبی " خاطر نشان کردند.
در پایان ماه اپریل، شی جین پینگ، رئیس‌جمهور چین با ولادیمیر زلنسکی گفت‌وگوی تلیفونی داشت و طی آن گفت که چین فرستاده خاص خود در امور اوراسیا را به اوکراین و دیگر کشورها می‌فرستد تا درباره حل و فصل سیاسی بحران اوکراین با آنها تبادل نظر کند.
یو جون، معاون بخش آسیای مرکزی و کشورهای اروپای شرقی وزارت امور خارجه چین بعداً به خبرنگاران گفت، هیئت اختصاصی برای حل بحران اوکراین به ریاست لی هوی نماینده ویژه چین در امور اوراسیا و سفیر سابق چین در روسیه خواهد بود.
مقامات چین در ماه فبروری طرح صلح خود را پیشنهاد کردند. این شامل 12 ماده از جمله درخواست آتش بس، احترام به منافع مشروع همه کشورها در زمینه امنیت و حل و فصل بحران انسانی در اوکراین است. به گفته ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه بسیاری از نکات طرح صلح چین را می توان به عنوان مبنایی برای حل و فصل مناقشه در نظر گرفت اما وقتی که در غرب و در کیف برای این امر آماده باشند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала