چین هدف حمله اوکراین به مسکو را افشا کرد

© Fotolia / yulenochekkکاخ کرملین مسکو
کاخ کرملین مسکو - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.05.2023
عضو شوید
تحلیلگران چینی: هدف از حمله پهپادهای اوکراینی به کرملین نشان دادن قدرت و همچنین ایجاد اختلال در رسم و گذشت قریب الوقوع روز پیروزی بر فاشیزم بود و این اقدام موج جدیدی از خونریزی های بزرگ را خواهد داشت.
به گزارش اسپوتنیک، تحلیلگران چینی با نشر مقالات در رسانه های کشور چین این نظریه را مطرح کرده اند.
پیش از این، سرویس مطبوعاتی کرملین اعلام کرد که در شب 3 می، رژیم کیف تلاش کرد تا با پهپاد های بدون سرنشین به اقامتگاه کرملین ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه حمله کند اما دستگاه های روسی دو پهپاد مهاجم را در هوا منهدم کردند و در نتیجه این حمله هیچگونه تلفات جانی و مالی ببار نیامد. دیمیتری پسکوف سخنگوی ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد پوتین در آن لحظه در کرملین حضور نداشت.
Вид на Кремль с Парящего моста в парке Зарядье в Москве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.04.2023
واکنش کرملین به حمله تروریستی سن پترزبورگ
هو شیجین، مدیر سابق روزنامه چینی گلوبال تایمز، در مقاله خود نوشت: "به نظر من، در قدم اول هدف واقعی این اقدام انجام موفقیت آمیز قتل نبود، این چندان مهم نیست. هدف ایجاد شوک، ایجاد اختلال در جریان رسم و گذشت عنقریب در میدان سرخ در روز پیروزی بر فاشیزم بود. نشان دادن این که مسکو از میدان جنگ دور نیست و جنگ بالاخره به اینجا رسیده است و در نهایت تضعیف باور جامعه روسیه به پیروزی میباشد".
هو شیجین گفت که از زمان آغاز درگیری، روسیه حملات هوایی به زیربنا‌ها و محل قومانده مهم اوکراین انجام داده اما هرگز حملات هوایی به دفتر زلنسکی انجام نداده است.
اکنون باید توجه شود که آیا طرف روسیه به دفتر زلنسکی حمله خواهد کرد یا خیر. هو شیجین معتقد است که جنگ وارد مرحله غیرقابل کنترل شده که روز به روز سخت تر می شود و تلفات هر دو طرف افزایش می یابد.
این کارشناس به این عقیده است که حمله پهپاد ها به کرملین احتمالا موج جدیدی از خونریزی ها را آغاز خواهد کرد.
در نقدی که در اکانت لیو هونگ روزنامه نگار معروف، معاون رئیس مجله "گلوبال" متعلق به خبرگزاری شین هوا در شبکه اجتماعی وی چت منتشر شده، آمده است: "این حمله به کرملین سیگنال بسیار ناگوار حاکی از این است که برخی از خطوط سرخ شکسته شده و حتی یک سری نبردهای خونین آغاز شده است."
Государственный Исторический музей и Московский Кремль. Архивное фото - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.05.2023
مقام های امریکایی در پی شناسایی دستور دهنده ای یورش پهپادی بر کرملین
به گفته نویسنده این مقاله، اگرچه نظر رسمی طرف روسی این است که اوکراین برای ترور پوتین اقدام کرده اما احتمال موفقیت چنین سوء قصدی بسیار اندک بوده است.
این تحلیلگر معتقد است: "این بیشتر نشان دادن قدرت، توانایی خود برای حمله به کرملین، برهم زدن رژه روز پیروزی و همچنین ضربه محکمی به اعتماد مردم روسیه است".
نویسنده مقاله بر آن است که اگرچه طرف اوکراینی اعتراف نمی کند که انفجارها را در قلمرو فدراسیون روسیه انجام داده اما در آینده تعداد آنها بیشتر و بیشتر خواهد شد و این حمله به کرملین قطعاً آخرین حمله نخواهد بود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала