چین هیچ برنامه ای برای به رسمیت شناختن دولت طالبان به این زودی ندارد

© AP Photo / Ng Han GuanЖители стоят возле забора с колючей проволокой и национальным флагом Китая в регионе Синьцзян на западе Китая
Жители стоят возле забора с колючей проволокой и национальным флагом Китая в регионе Синьцзян на западе Китая - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.05.2023
عضو شوید
نماینده ویژه چین برای افغانستان: جمهوری خلق چین هیچ برنامه ای برای به رسمیت شناختن دولت طالبان به این زودی ندارد.
به گزارش اسپپوتنیک، نماینده ویژه چین در امور افغانستان گفت که چین قصد ندارد به زودی دولت تشکیل شده در افغانستان توسط طالبان* (تحت تحریم های سازمان ملل برای تروریسم) را به رسمیت بشناسد، و منتظر تایید عملی وعده آنها مبنی بر عدم استفاده از خاک این کشور برای حمله به کشورهای دیگر است.
وی در نشست دو روزه نمایندگان ویژه ۲۰ کشور برای افغانستان به ریاست دبیرکل سازمان ملل متحد در قطر شرکت کرد. این نشست اولین نشست در نوع خود از زمان به دست گرفتن قدرت توسط طالبان در افغانستان در آگوست 2021 بود.
نماینده ویژه چین برای افغانستان: "برای چین، موضوع به رسمیت شناختن دولت تشکیل شده توسط طالبان، در آینده نزدیک قابل حل نیست، اما این بدان معنا نیست که ما نباید فعالانه با مقامات افغانستان تعامل داشته باشیم. کشوری که 20 سال تحت اشغال بوده است، اکنون در فرصتی برای گرفتن سرنوشت در دستان خود دارد."
وی می گوید" ما به این کشور، حاکمیت و تمامیت ارضی آن احترام می گذاریم، اما زمان می برد تا چین ببیند چگونه این کشور پس از 20 سال اشغال از آشفتگی خارج شده است. باید در عمل از گروه های تروریستی جدا شود، تا به حال "آنها یک قانون اساسی را تصویب نکرده اند که بر اساس آن این کشور اداره شود. ما از وعده دولت افغانستان مبنی بر عدم استفاده از قلمرو آنها برای حملات قدردانی می کنیم، در عین حال ما این انتظار را داریم وعده ها به عمل تبدیل شود"
وی در عین حال خاطرنشان کرد که "مسئله به رسمیت شناختن حکومت افغانستان باید توسط هر کشور به صورت جداگانه و نه جمعی تصمیم گیری شود". به گفته نماینده ویژه چین، اولویت پکن در مرحله کنونی در روابط با مقامات افغانستان، به رسمیت شناختن آنها نیست، بلکه کمک به مردم است.
طالبان- * این سازمان تحت تحریم های سازمان ملل بخاطر فعالیت های تروریستی است.
فرمت مسکو - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.05.2023
اسپوتنیک توضیح می دهد
اطلاعات مفصل در مورد نشست های نمایندگان ویژه برای افغانستان پس از به قدرت رسیدن طالبان
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала