واکنش زلنسکی به یورش پهپادی بر کرملین

© AP Photo / Geert Vanden WijngaertПрезидент Украины Владимир Зеленский во время пресс-конференции на саммите ЕС в Брюсселе, Бельгия
Президент Украины Владимир Зеленский во время пресс-конференции на саммите ЕС в Брюсселе, Бельгия - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.05.2023
عضو شوید
رئیس جمهور اوکراین مدعی است که اوکراین به رئیس جمهور روسیه یا مسکو یورش نبرده است.
به گزارش اسپوتنیک، ولودیمیر زلنسکی از اعتراف به مسئولیت اوکراین در یورش هواپیمای بدون سرنشین به کرملین خودداری کرد.
زلنسکی در یک کنفرانس مطبوعاتی در هلسینکی که از ویب سایت رئیس جمهور فنلند پخش شد، گفت: "ما به پوتین یا مسکو یورش نمی کنیم، ما در خاک خود می جنگیم. ما سلاح کافی برای این کار نداریم، ما از آنها در همه جا استفاده نمی کنیم. ما به پوتین یورش نکردیم".
مشاور رئیس وزارت امور داخلی اوکراین، انتون گراشچنکو، در 24 اپریل در کانال تلگرام خود تصاویری از یک هواپیمای بدون سرنشین که ادعا می‌شود، بین برج‌های کرملین پرواز می‌کند، منتشر کرد، او همچنین مدعی شد، که کرملین "خیلی زود در منطقه آسیب دیده قرار می‌گیرد".
در 24 اپریل، واشنگتن پست نیز با استناد به دسته دیگری از اسناد افشا شده امریکایی، تهدید به یورش بر مسکو را گزارش کرد. این روزنامه خاطرنشان کرد، که کریل بودانوف، رئیس بخش اصلی اطلاعات وزارت دفاع اوکراین، قصد داشت در 24 فیبروری سال روان به خاک فدراسیون روسیه حمله کند، اما به درخواست واشنگتن، این حملات به تعویق افتاد.
پیش از این، سرویس مطبوعاتی کرملین اعلام کرد، که چهارشنبه شب، رژیم کیف در تلاش برای یورش به یک پهپاد در محل اقامت ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در کرملین، دو دستگاه از کار افتاد و در نتیجه هیچ تلفات جانی و مالی نداشته است.
دیمیتری پسکوف سخنگوی ریاست جمهوری بعدا گفت، که رئیس دولت در آن لحظه در کرملین نبود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала