نماینده مجلس شورای اسلامی ایران خواهان ضمانت از طالبان در مورد حقابه ایران شد

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / مجلس شورای اسلامی ایران
مجلس شورای اسلامی ایران - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.05.2023
عضو شوید
نماینده مردم زابل ( استان مرزی ایران با افغانستان) در دیداری با وزیر خارجه ایران از پیشنهاد دریافت تضمین های عملی از حاکمان فعلی افغانستان را ارائه کرد.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از صفحه رسمی وزارت خارجه ایران، نماینده ایران در دیدار با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران خواستار رسیدگی جدی به مشکل حقابه ایران از دریای هیرمند شده است.
وی با انتقاد از عدم اجرای دقیق طرح های مصوب افزود: تجربه مذاکرات با مقامات افغان در سال های گذشته نشان داده که دریافت حق آبه نیازمند اتخاذ رویکردهای جدید و انسجام بیشتر در میان بخش های مختلف نظام (ایران) است.
وی در این چارچوب پیشنهاد دریافت تضمین‌های عملی از حاکمان کنونی افغانستان را ارائه کرد.
وزیر امور خارجه ضمن تشریح اقدامات ملموس و عینی صورت گرفته از سوی دستگاه دیپلماسی در دولت سیزدهم، پیگیری حق آبه را در مناسبات دوجانبه با همسایگان از جمله افغانستان جزو اولویت ها و برنامه‌های اصلی وزارت امور خارجه دانست و افزود : ایران در تحقق حق آبه ملت ایران از هیرمند جدی است و این مساله جزو موضوعات اصلی گفتگوهای اینجانب، نماینده جمهوری اسلامی ایران در امور افغانستان و وزارت نیرو با افغانستان در نشست های دوجانبه و چندجانبه از جمله نشست اخیر کشورهای همسایه افغانستان در سمرقند بوده است.
پرچم  افغانستان و ایران - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.01.2023
ایران: اگر طالبان حقابه ایران را به رسمیت نشناسند از راه‌های دیگری وارد می‌شویم
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала