سیگار: درآمد گروه طالبان از هزینه‌های دفترهای سازمان ملل و نهادهای غیردولتی مشخص نیست

© رخنامه وزارت امور داخله دستگیری یک شبکه عرضه کننده مواد مخدر با میلیون ها افغانی 
دستگیری یک شبکه عرضه کننده مواد مخدر با میلیون ها افغانی  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.05.2023
عضو شوید
بازرس ویژه‌ی امریکا در امور بازسازی افغانستان یا سیگار می‌گوید، که این نهاد و وزارت خارجه‌ ای ایالات متحده نمی‌دانند که وزارتخانه‌های تحت کنترل طالبان چه مقدار درآمد از هزینه‌ها و دیگر پرداخت‌های آژانس‌های سازمان ملل و نهادهای غیردولتی دریافت می‌کنند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از اطلاعات روز، سیگار امروز (چهارشنبه، ۱۳ ثور) در رشته توییتی نوشته است، که وزارت مالیه امریکا گزارش ربعوار خود را که قبل از تسلط طالبان منتشر می‌شد و شامل اطلاعات دقیق‌تر در مورد مصارف و عواید وزارتخانه‌های افغانستان بود، محدود کرده است.
به گفته‌ی این نهاد، سازمان ملل متحد هم حساب‌های تفصیلی مخارج خود و شرکای خود را به وزارت امور خارجه، توسعه بین‌المللی امریکا (USAID) یا سیگار ارایه نمی‌کند.
جان سوپکو، سربازرس ویژه‌ی امریکا در امور بازسازی افغانستان هم به‌تازگی گفته است که او نمی‌تواند با قاطعیت بگوید که کمک‌های مالی ایالات متحده به افغانستان "درحال حاضر به طالبان کمک مالی نمی‌کند".
او در جلسه کمیته نظارت کنگره گفت: ""متأسفانه، امروز که اینجا [کمیته نظارت] نشسته‌ام، نمی‌توانم به این کمیته یا مالیات‌دهندگان امریکایی اطمینان بدهم که در حال حاضر به طالبان کمک مالی نمی‌کنیم."
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала