زلنسکی: آبروی کاخ سفید با درز اطلاعات محرمانه از بین رفت

© AP Photo / Ukrainian Presidential Press OfficeПрезидент Украины Владимир Зеленский
Президент Украины Владимир Зеленский - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.05.2023
عضو شوید
زلنسکی: از درز اطلاعات محرمانه پنتاگون از رسانه ها مطلع شده است و این را آبروریزی برای اخ سفید و امریکا می داند.
به گزارش اسپوتنیک، واشنگتن پست می نویسد، ولودیمیر زلنسکی گفت که از درز اطلاعات محرمانه پنتاگون از رسانه ها مطلع شده است که به گفته او به اعتبار کاخ سفید لطمه می زند.
زلنسکی در مصاحبه ای با این نشریه گفت که او "مثل دیگران در مورد این درز اطلاعات، از اخبار" با خبر شده است.
این روزنامه به نقل از زلنسکی گفت: "من هیچ اطلاعاتی از قبل نه از کاخ سفید و نه از پنتاگون دریافت نکردم. ما چنین اطلاعاتی نداشتیم. شخصاً نداشتم. این قطعا داستان بدی است."
به گفته وی، این برای آبروی کاخ سفید و امریکا بد است.
پیش از این اطلاعاتی در رسانه ها منتشر شده بود که گفته می شد پنتاگون و سازمان اطلاعات آمریکا است. اوکراین جایگاه ویژه ای در آن اسناد دارد: به ویژه گزارش شده است که آنها وضعیت نیروهای اوکراینی و برنامه های ایالات متحده و ناتو برای تقویت آنها را توصیف می کنند.
رسانه ها ادعا کردند که بیش از 100 سند می تواند در اینترنت باشد، خسارت ناشی از آنچه اتفاق افتاده است قابل توجه ارزیابی شده است. پنتاگون به اسپوتنیک گفت که آنها در حال مطالعه اطلاعات در مورد این درز هستند.
دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه، در پاسخ به سوالی درباره افشای این درز، گفت که مسکو تردیدی ندارد که ایالات متحده و ناتو به طور مستقیم یا غیرمستقیم در درگیری دخالت داشته اند.
در 13 آپریل، جک تکسیرا، سرباز گارد ملی هوایی ایالات متحده در ارتباط با نشت اطلاعات بازداشت شد. به گزارش واشنگتن پست، تیکسیرا درگیری در اوکراین را "افسرده کننده" می دانست و فکر می کرد مسکو و کی‌یف "باید بیش از آنچه آنها را از هم جدا می کند مشترک باشند."
Украинский флаг и монумент Родина-Мать в Киеве  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.05.2023
پنهان‌کاری اوکراینی ها بی اعتمادی غرب را بیشتر برانگیخت
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала