رُمان جدید وزیر اقتصاد فرانسه، او را به چالش کشید

© Sputnik / Alexeï Agarychev /  مراجعه به بانک تصاویر Bruno Le Maire
Bruno Le Maire - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.05.2023
عضو شوید
لومر وزیر دارایی فرانسه پس از انتشار کتابش مورد انتقاد قرار گرفت.
به گزارش اسپوتنیک، برونو لومر، وزیر دارایی فرانسه پس از انتشار رمان جدیدش، بخاطر توصیف مفصل صحنه های عریان و همچنین اوقات فراغت او ، مورد انتقاد قرار گرفت.
در پایان ماه آپریل، برونو لومر وزیر اقتصاد و دارایی فرانسه از انتشار رمان بعدی خود خبر داد. این کتاب با عنوان "فوگ آمریکایی" داستان دو برادر را روایت می کند که در سال 1949 اروپای شرقی را ترک کردند و به کوبا رفتند، جایی که یکی از بزرگترین پیانیست های قرن بیستم، ولادیمیر هوروویتز، کنسرتی برگزار کرد.
انتشار این کتاب موجی از اظهارنظرهای انتقادی از سوی سیاستمداران فرانسوی و مخالف دولت را به همراه داشت و وزیر را به اتلاف وقت برای نوشتن رمان در مواجهه با تورم فزاینده متهم کردند.
فرانسوا رافن، نماینده ژان لوک ملانشون، نماینده حزب سیاسی "فرانسه تسلیم نشدنی" (LFI) در توییتی نوشت که وزیر "نباید یک دقیقه، یک ساعت یا یک هفته از وقت خود را صرف نوشتن کتاب کند، در حالی که فرانسوی ها با عواقب تورم دست و پنجه نرم می کنند."
یکی دیگر از نمایندگان جناح چپ نوشت: "تورم در حال افزایش است، میلیون ها نفر نمی توانند یخچال را پر کنند یا کرایه بدهند. دولت در حال مبارزه با اصلاحات بازنشستگی است. در این زمان وزیر دارد رمان می نویسد. آنها به صورت ما تحقیر می کنند."
وزیر 54 ساله در پاسخ به نظرات گفت که نوشتن به او کمک می کند بین کار و زندگی شخصی "تعادل" حفظ کند و خاطرنشان کرد که دو چیز جزء جدایی ناپذیر زندگی او هستند: "وقت با عزیزان و دنبال کردن سرگرمی ها. "
با این حال، مدت کوتاهی پس از ظهور این کتاب در فروشگاه ها، موج جدیدی از انتقادات دنبال شد. گزیده هایی از این رمان به طور فعال در شبکه های اجتماعی پخش شد، به ویژه، صحنه وابسته به عشق شهوانی که با جزئیات توسط وزیر توصیف شده است. در تظاهرات علیه اصلاحات بازنشستگی در اول ماه مه، می توان پوسترهایی را دید که نقل قول هایی از رمان لومر را به تمسخر گرفته بودند.
کاربران همچنین محاسبه کردند که لومر در زمان وزیر دارایی خود، پنج رمان منتشر کرد و در مجموع 1312 صفحه متن نوشت که بیشتر از چیزی است که دوست صمیمی او، نویسنده میشل هوئل بک، در این مدت نوشت.
همچنین این کتاب اندکی پیش از آن منتشر شد که، رتبه بندی Fitch رتبه پیش‌فرض صادرکنندگان ارز خارجی فرانسه را از "AA" به "AA-" کاهش داد، منتشر شد، و یکی از دلایل اصلی را وضعیت اجتماعی دشوار در کشور، ناشی از اصلاحات دولت امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه دانست.
Автомобиль полиции в десятом округе Парижа, где пожилой мужчина открыл стрельбу на улице - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.04.2023
حداقل 11 نفر در فرانسه زخمی شدند
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала