کلوپ ویدیو

راهپیمایی هزاران نفر در مسکو به یادبود کشته شدگان اودسا + ویدیو

© Sputnik / Aleksandr PolischyukВо время пожара в Доме профсоюзов в Одессе
Во время пожара в Доме профсоюзов в Одессе - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.05.2023
عضو شوید
در مسکو، حدود هزار نفر از فعالان به یاد قربانیان فاجعه اودسا که در آن 48 تن کشته شدند و بیش از 250 تن زخمی شدند، شرکت کردند.
به گزارش اسپوتنیک، بیش از 1000 تن فعالان "گارد جوان روسیه متحد" و "شرکت داوطلب" در نزدیکی سفارت اوکراین در مسکو به مناسبت سالگرد نهمین تراژدی در خانه اتحادیه های کارگری در اودسا شرکت کردند.
فعالان با قرار دادن شمع ها در کنار هم، جمله "به یاد داریم" را شکل دادند. آنها همچنین تصاویر کسانی که در خانه اتحادیه های کارگری جان باختند حمل و آنها را در نزدیکی سفارت اوکراین در روسیه قرار دادند.
رئیس "گارد جوان روسیه متحد"، "آنتون دمیدوف" خاطرنشان کرد: که مقصر این تراژدی طی این "اقدام تنبیهی" به طور کامل مقامات مدرن اوکراین است.
وی گفت: "9 سال است که این قتل غیرنظامیان مورد بررسی قرار نگرفته و عاملان آن مجازات نشده اند. به همین دلیل است که ما به اینجا و در بسیاری از شهرهای دیگر می آییم و کلمه "به یاد داریم" را از روی شمع ها می گذاریم - تا به همه جهان اعلام کنیم. جنایتکارانی که در دولت اوکراین مستقر شده اند عاملان این جنایت میباشد باید مجازات شوند."
فعالان در مسکو شعار دادند: "اودسا را ​​به یاد بیاور، دونباس را به خاطر بسپار، فاشیسم از بین نمی رود"! دمیدوف به یاد کسانی که در خانه اتحادیه های کارگری در اودسا جان باختند، یک دقیقه سکوت اعلام کرد.
در اودسا، پس از تغییر قدرت در اوکراین در سال 2014، فعالان ضد "میدان" به نشانه اعتراض، تجمعاتی را در میدان "کولیکوف" برپا کردند. بعد از ظهر روز دوم ماه می، در منطقه میدان گرچسکایا، درگیری میان فعالان ضد میدان از یک سو و نازی های خارکف و اودسا و همچنین شرکت کنندگان در یورومیدان از سوی دیگر آغاز شد. در آن روز 48 تن کشته شدند و بیش از 250 تن زخمی شدند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала