انتقاد باشندگان کابل از افزایش دزدان در سطح شهر

© Sputnik / Zakarya Safariازدحام و ترافیک سنگین هر روزه‌ی کابل
ازدحام و ترافیک سنگین هر روزه‌ی کابل - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.05.2023
عضو شوید
شماری از باشندگان کابل ادعا دارند که شمار دزدان در شهر افزایش پیدا کرده و شب هنگام وسایل خانه‌های‌شان را می‌دزدند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، نجیب الرحمن، باشنده کابل، گفت: "خواهش ما از نیروهای امنیتی گروه طالبان همین است که بخاطر جلوگیری از چنین حوادث اقدام‌های جدی کنند و دزد باید از بین برده شود".
همایون، باشنده دیگر کابل، گفت: "در یک روز هفت خانه در روز روشن دزدی شده که در آن دوست‌ها و افراد دیگر که من می‌شناسم شامل استند خانه‌های که از آن اشیا به سرقت رفته خانه‌ها افراد ناتوان بیوه و نیازمند بوه است".
شفیع الله باشنده ناحیه هشتم شهر کابل می‌گوید، که چند روز پیش، تمام دار و ندار‌اش از سوی دزدان سرقت شده است.
شفیع الله گفت: "دزدان یک سیت طلا یک کمپیوتر، تلویزیون و یک مقدار پول نقد را با خود برده‌اند و حتا دخل کودکان را نیز برده است".
جمیله در این باره گفت: "قفل ما را پرانده بود من یک ۵ هزار افغانی برای کرایه خانه مانده بودم و وضعیت ما هم آن‌قدر خوب نیست ۵ هزار افغانی و دو تلیفون را با خود برده‌اند".
آمر جنایی حوزه هشتم امنیتی گروه طالبان کابل می‌گوید، که پرونده دزدی از شهرک هیوادوال زیر بررسی قرار دارد.
وکیل احمد حافظ مبارز، آمر جنایی حوزه هشتم امنیتی شهر کابل گروه طالبان، گفت: "برای بدنام کردن مردم و شهرک هیوادوال یک کوشش صورت گرفته که در غیر قضیه دزدی یک زاویه دیگر هم دارد".
اما فرماندهی امنیه گروه طالبان کابل می‌گوید، که نیرو‌های امنیتی بیست و چهار ساعت در تأمین امنیت باشندگان کابل سرگرم از و به کسی اجازه نخواهد داد که امنیت را برهم زند.
خالد زدران، سخنگوی فرماندهی امنیه گروه طالبان کابل، گفت: "در چوکات قومندانی امنیه کابل من گفته می‌توانم که ما صدها گزمه داریم ایست‌های بازرسی داریم که این‌ها برای خدمت بهتر به مردم سرگرم استند".
پیش از این نیز برخی از شهروندان کشور از افزایش دزدی‌های مسلحانه و آدم‌ربایی در کابل شکایت کرده‌ بودند.
یادآوری می کنیم، که با چیره شدن گروه طالبان در ماه های نخست میزان دزدی یک کمی کاهش پیدا کرد، اما پس از چند ماه دوباره به دلیل بیکاری دزدی در شهرهای بزرگ افغانستان افزایش پیدا کرد و در برخی موارد جنگجویان گروه طالبان دست به دزدی می زنند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала