هشدار"پدرخوانده هوش مصنوعی" درباره خطرات احتمالی فناوری

© AP Photo / Noah BergerБританско-канадский ученый Джеффри Хинтон
Британско-канадский ученый Джеффри Хинтон - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.05.2023
عضو شوید
"پدرخوانده هوش مصنوعی" جفری هینتون گوگل را ترک می کند تا در مورد خطرات فنی هشدار دهد.
به گزارش اسپوتنیک، جفری هینتون، دانشمند بریتانیایی-کانادایی، که او را "پیشگام" در زمینه هوش مصنوعی (AI) می نامند، گوگل را ترک کرد تا آشکارا در مورد خطرات فناوری به مردم هشدار دهد.
دکتر هینتون گفت که شغل خود را در گوگل رها کرد، جایی که بیش از یک دهه در آنجا کار کرد و به یکی از محترم ترین افراد در این زمینه تبدیل شد تا آزادانه در مورد خطرات هوش مصنوعی صحبت کند.
در مصاحبه ای با روزنامه، این دانشمند اشاره کرد که تا حدی از کار تمام زندگی خود پشیمان است. او در عین حال اذعان داشت که به هر حال شخص دیگری این کار را انجام می داد.
هینتون گفت: "تصور این که چگونه می‌توانید از استفاده (تکنولوژی‌ها) توسط کاربران مخرب برای اهداف بد جلوگیری کنید، سخت است.
به گفته او، با توسعه مدل‌های هوش مصنوعی، "به‌طور فزاینده‌ای خطرناک" می‌شوند.
این دانشمند افزود: "به آنچه پنج سال پیش و آنچه اکنون است نگاه کنید، <...> تفاوت را مقایسه کنید و آن را در آینده پیش بینی کنید. این ترسناک است."
Значок чат-бота с искусственным интеллектом Chat GPT на экране мобильного телефона - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.04.2023
حوادث مرتبط با هوش مصنوعی امسال به شدت افزایش خواهند یافت
قابل یادآوری است که در سال 2012، دکتر هینتون و دو تن از دانشجویانش در دانشگاه تورنتو یک شبکه عصبی ساختند که قادر به تجزیه و تحلیل هزاران عکس و تشخیص اشیاء رایج مانند گل ها، سگ ها و ماشین ها بود. گزارش شده است که گوگل 44 میلیون دلار برای تصاحب شرکتی که توسط هینتون تأسیس شده است، هزینه کرده است. و شبکه عصبی توسعه یافته به یکی از پایه های فکری برای فناوری های مدرن مبتنی بر هوش مصنوعی مانند ChatGPT تبدیل شده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала