چین می تواند نقش مهم را در قطع درگیری اوکراین ایفا نماید

© AFP 2023 / Daniel Leal/Sputnik/Dmitry AstakhovПрезидент Украины Владимир Зеленский и председатель КНР Си Цзиньпин. Коллаж
Президент Украины Владимир Зеленский и председатель КНР Си Цзиньпин. Коллаж - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.05.2023
عضو شوید
امکان عبور توافق بین کیف و مسکو کار ساده نخواهد بود، اما نباید مفکوره این که چین می تواند نقش مهم را در قطع آتش بس باری کند را رد نمایم.
به گزارش اسپوتنیک، گیدئون رحمان، تحلیلگر سیاسی می گوید که به دلایل مختلف، اوکراین، روسیه، ایالات متحده، اروپا و خود چین به طور بالقوه علاقه‌مند به مشارکت پکن در حل مناقشه هستند.
وی می نویسد: "چین دهه ها بار تلاش کرده است تا نفوذ خود را در اروپا تحکیم کند".
او می افزاید که با انجام این کار، مشارکت "بدون سرحد" با روسیه بسیاری از اروپایی ها را متقاعد کرده است که پکن اکنون نیز یک تهدید است.
Президент Франции Эммануэль Макрон и председатель Китайской Народной Республики Си Цзиньпин во время встречи в Пекине - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.04.2023
پیشنهاد شی چین پینگ به مکرون درباره حل مناقشۀ اوکراین
در این مقاله آمده است: "بهترین راه برای پکن برای بازگرداندن اعتبار خود در اروپا، ایفای نقشی مشهود و مثبت در پایان دادن به جنگ است".
در 21 اپریل، میخائیل گالوزین، معاون وزیر خارجه روسیه گفت که برخی از مفاد طرح صلح ارائه شده توسط جمهوری خلق چین برای اوکراین می‌تواند مبنایی برای تلاش‌های صلح آینده باشد.
وی از شرکای چینی به دلیل تمایل آنها برای کمک به حل بحران اوکراین تشکر کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала