رابطه بوداپست با کی‌یف یک سردرگمی دیگر می گیرد

© AFP 2023 / Sergiy GudakФлаги Венгрии, Украины и Евросоюза в украинском городе Берегово, где проживают закарпатские венгры
Флаги Венгрии, Украины и Евросоюза в украинском городе Берегово, где проживают закарпатские венгры  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.05.2023
عضو شوید
رئیس جمهور اوکراین علناً بوداپست را به رفتار نامناسب با یکی از اعضای ناتو متهم کرده بود.
به گزارش اسپوتنیک، پیتر سیارتو، وزیر امور خارجه هنگری، اظهارات ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین را که علناً بوداپست را به رفتار نامناسب با یکی از کشورهای عضو ناتو متهم کرده بود، محکوم کرد.
سیجارتو در یک پست فیسبوک در روز یکشنبه گفت که "خوشبختانه" زلنسکی نبود که در مورد رفتار هنگری تصمیم بگیرد و نشان داد که بوداپست در حال حاضر به اندازه کافی از کیف حمایت می کند.
سیجارتو نوشت: "مردم هنگری قبلاً بهای بسیار زیادی را برای این جنگ پرداخته‌اند" و افزود که چندین نماینده اقلیت قومی هنگری اوکراین در خصومت‌های جاری بین کیف و مسکو بافشاری کرده‌اند.
Флаги Венгрии и Евросоюза на президентском дворце в Будапеште - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.04.2023
ناامیدی مردم هنگری از اتحادیه اروپا
وی افزود: "اگر این بیانیه به این معنی است که "من با احترام از مردم هنگری برای ورود و مراقبت بیش از یک میلیون پناهنده از اوکراین تشکر می کنم، و من با احترام از شما برای ارسال مستمر کمک تشکر می کنم"، در این صورت [پاسخ این است] "شما خوش آمدید و می توانید روی ما در آینده نیز حساب کنید."
اظهارات کنایه آمیز دیپلمات ارشد هنگری ظاهراً در واکنش به اظهارات زلنسکی در مصاحبه با رسانه های شمال اروپا در روز جمعه بود. رئیس‌جمهور اوکراین بوداپست را متهم کرد که در درگیری‌های جاری از روسیه حمایت می‌کند و ناتو را به‌عنوان یک "دشمن" در کل رفتار می‌کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала