ثروتمندترین بانکدار آسیا دالر را بزرگترین تروریست مالی خواند

CC0 / / Dollars
Dollars - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.04.2023
عضو شوید
اودی کوتاک، ثروتمندترین بانکدار آسیا، دالر امریکا را بزرگترین تروریست مالی خواند.
به گزارش اسپوتنیک، اودی کوتاک، ثروتمندترین بانکدار آسیا و مدیر عامل بانک کوتاک ماهیندرا، یکی از بزرگترین بانک های هند، از دالر امریکا انتقاد کرد و پول امریکا را "بزرگترین تروریست مالی جهان" خواند.
او در مراسم اهدای جوایز ET در دهلی گفت: "من معتقدم که بزرگترین تروریست مالی در جهان دالر امریکا است. تمام پول ما در حساب های نوسترو است و هر کسی در ایالات متحده می تواند بگوید که از فردا صبح نمی توانید آن را برداشت کنید."
کوتاک تاکید کرد که جهان اکنون "به شدت به دنبال یک ارز ذخیره جایگزین" است و خاطرنشان کرد که زمان آن فرا رسیده است که هند روپیه را به چنین ارز ذخیره ای تبدیل کند.
او می گوید: "من فکر نمی کنم اروپا بتواند ارز ذخیره خود را بسازد زیرا مجمع کشورهای اروپایی است. فکر نمی کنم انگلیس یا جاپان جرات اتخاذ چنین موضعی را داشته باشند، اگرچه پوند و ین هر دو ارز آزاد هستند. من فکر می کنم که چین با بسیاری از کشورهای جهان مشکل اعتماد جدی دارد."
این رئیس بانک خاطرنشان کرد: برای ایجاد یک ارز ذخیره جهانی، هند باید راه طولانی را طی کند و نهادهای قوی ایجاد کند.
کوتاک گفت: باید ساختاری ایجاد کند که به هوس هیچکس وابسته نباشد. مکانیسم ها باید قابل اعتماد باشند. باید به هند اعتماد کرد. به دالر امریکا، روی هر اسکناس دالری یک خط "به خدا اعتماد داریم" وجود دارد. "ما به هند معتقدیم "تا بقیه جهان پول خود را در ارزی جایگزین دالر امریکا سرمایه گذاری کنند. زمان آن فرا رسیده است که تلاشی انجام دهیم که احتمالاً 10 سال طول می کشد."
در اوایل نوامبر سال گذشته، دولت هند اجازه استفاده از روپیه، پول ملی خود را در تسویه حساب های تجاری بین المللی برای ارتقای صادرات به عنوان بخشی از سیاست تجارت خارجی داد. همانطور که توسط وزارت بازرگانی اشاره شد، با توجه به علاقه فزاینده به بین المللی شدن روپیه هند، این اصلاحات برای ساده سازی و تسهیل تجارت بین المللی روپیه هند انجام شد.
Изображение Бенджамина Франклина с подбитым глазом на банкноте номиналом сто долларов США - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.04.2023
سرنگونی سلاح سیاسی امریکا "دالر"
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала