در نشست دوحه درباره افغانستان تصمیم جدیدی اتحاذ نخواهد شد

© iStock.com / AskoldsЗнак Организации Объединенных Наций в Женеве, Швейцария
Знак Организации Объединенных Наций в Женеве, Швейцария  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.04.2023
عضو شوید
دیپلومات ایران می‌گوید که در نشست دوحه تصمیم جدیدی درباره افغانستان گرفته نخواهد شد.
به گزارش اسپوتنیک، رسول موسوی، معاون وزیر خارجه ایران می‌گوید پس از قطعنامه 2681 شورای امنیت سازمان ملل، سخن و تصمیم جدیدی در دوحه درباره افغانستان گرفته نخواهد شد.
آقای موسوی روز شنبه در توییتی نوشته است تصویب قطعنامه جدید شورای امنیت سازمان ملل به این معناست که "ابتکار دوحه با قلمداری امارات، به حاشیه رفته است."
قرار است در نخستین روزهای ماه می نشستی با حضور دبیرکل سازمان ملل و نماینده‌های کشورهای مختلف برای افغانستان در دوحه، پایتخت قطر برگزار شود.
با این حال در آستانه برگزاری دوحه، شورای امنیت سازمان ملل روز پنجشنبه با صدور قطعنامه جدیدی "برخورد تبعیض‌آمیز طالبان با زنان افغانستان" را محکوم کرد.
اکنون رسول موسوی، دیپلومات وزارت خارجه ایران می‌گوید قطعنامه جدید، "مسیر نشست دوحه را تعیین کرده" و در این نشست تصمیم جدیدی اتخاذ نخواهد شد.
نگرانی سازمان امنیت دسته جمعی از تلاش های تحکیم تروریستان در شمال افغانستان  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.04.2023
حضور نماینده طالبان در نشست سازمان پیمان امنیت جمعی
اعضای شورای امنیت سازمان ملل با تصویب قطعنامه‌ جدیدی از طالبان خواسته‌اند که سیاست‌های تبعیض‌آمیز علیه زنان افغان، به ویژه ممنوعیت آموزش و کار زنان را فورا لغو کنند.نشست دوحه با میزبانی آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل و با حضور نمایندگان کشورهای مختلف در امور افغانستان، قرار است در روزهای 1 و 2 ثور برگزار شود. طالبان به این نشست دعوت نشده‌اند.
طالبان که در تکاپوی به رسمیت شناختن است، در واکنش به قطعنامه شورای امنیت گفته‌اند کار زنان یک موضوع "اجتماعی داخلی افغانستان" است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала