نقشه راه سازمان ملل برای توافق غلات بدست اردوغان رسید

© AFP 2023 / ANGELA WEISSЛоготип Организации Объединенных Наций будет виден внутри Организации Объединенных Наций
Логотип Организации Объединенных Наций будет виден внутри Организации Объединенных Наций  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.04.2023
عضو شوید
چاووش اوغلو: اردوغان نقشه راه توافق غلات را از سازمان ملل دریافت کرد.
به گزارش اسپوتنیک، مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه در مصاحبه ای گفت، طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه از سازمان ملل "نقشه راه" در مورد "توافق غلات" دریافت کرد که به معنای همکاری با ترکیه در پرداخت هزینه محصولات کشاورزی روسیه است.
چاووش اوغلو پیش از این گفته بود که آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد به آنکارا پیشنهاد کرده است که احتمال میانجیگری بانک های ترکیه برای حل و فصل وضعیت ورود محصولات کشاورزی روسیه به بازارها را در نظر بگیرد و آنها باید تضمین های مناسب را دریافت کنند.
Министр иностранных дел РФ Сергей Лавров на пресс-конференции по итогам встречи в Москве с министром иностранных дел Ирана Хоссейном Амиром Абдоллахияном - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.04.2023
لاوروف: وضعیت معامله غلات در بن بست است
دیمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس دولت پیشتر گفته بود که پیام آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در مورد "توافق غلات" حاوی مجموعه ای مفصل از استدلال ها در مورد تلاش های انجام شده است، اما همه مشکلات همچنان وجود دارد.
چاووش اوغلو گفت: "دبیر کل سازمان ملل، گوترش ابتکاری برای نقشه راه برای تمدید "توافق غلات" ارائه کرد که به روسیه و اوکراین ارسال شد. نامه ای مشابه با "نقشه راه" به دست آقای رئیس جمهور (طیپ اردوغان) رسید. چاووش اوغلو در مصاحبه ای گفت: "نقشه راه" شامل پیشنهادهای مختلفی برای تمدید "معامله غلات" از جمله صادرات آمونیاک روسیه از بندر اودسا و همکاری با ترکیه در موضوع پرداخت برای محصولات کشاورزی روسیه است.
قرارداد غلات که در 22 جولای 2022 توسط نمایندگان روسیه، ترکیه، اوکراین و سازمان ملل متحد امضا شد، شامل صادرات غلات، مواد غذایی و کود اوکراینی از طریق دریای سیاه از سه بندر از جمله اودسا است. این توافقنامه همچنین رفع انسداد صادرات مواد غذایی و کودهای شیمیایی روسیه را پیش بینی می کند، مسکو خاطرنشان کرد که این دقیقاً کاری بود که انجام نشد، در حالی که تضمین هایی از سوی سازمان ملل وجود داشت که این محدودیت ها برداشته خواهد شد. پیش از این، روسیه طرح غلات دریای سیاه را به مدت 60 روز ، تا 18 می تمدید کرد.
افزایش صادرات غلات اوکراین به کشورهای همسایه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.04.2023
چندرسانه ای
افزایش صادرات غلات اوکراین به کشورهای همسایه +‌ داده نمایی
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала