طیارات اف 16 امریکایی در اوکراین سرنوشت تلخ خواهد داشت

© Photo / Wikipedia/US Air ForceUSAF aircraft of the 4th Fighter Wing (F-16, F-15C and F-15E) fly over Kuwaiti oil fires, set by the retreating Iraqi army during Operation Desert Storm in 1991
USAF aircraft of the 4th Fighter Wing (F-16, F-15C and F-15E) fly over Kuwaiti oil fires, set by the retreating Iraqi army during Operation Desert Storm in 1991 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.04.2023
عضو شوید
مایکل پک، تحلیلگر نظامی در نشریه Business Insider نوشته: اگر تصمیم برای تحویل طیاارت اف 16 (F-16) امریکایی به اوکراین گرفته شود، روسیه میدان های هوایی اوکراین را در مرحله ابتدائی آمادگی نابود خواهد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، وی گفت: "کار زیادی باید انجام شود تا میدان های هوایی قدیمی دوران شوروی اوکراین به اندازه کافی تمیز شوند تا اف-16ها بتوانند بدون خطر زیاد ورود اشیای متفرقه کار کنند تا از آسیب رسیدن به انجن ها جلوگیری شود."
علاوه بر این، این کارشناس تصریح کرد، بسیاری از میدان های هوایی اوکراین دارای میدان بسیار کوتاهی برای F-16 دارد و آنها در آنجا نمی توانند به طور کامل سرعت بگیرند.
این تحلیلگر خاطرنشان کرد که روسیه همه ابزارها را برای پیگیری شروع کار تعمیر میدان های هوایی اوکراین و انجام حملات دقیق به آنها دارد.
Истребитель ВВС Турции F-16C Viper - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.02.2023
جنرال بازنشسته ترک: اوکراین به دلایل تخنیکی امکان استفاده از جنگنده اف 16 را ندارد
مایکل پک افزود: "شما در حال انجام کارهای تعمیر و نگهداری میدان هوایی و احتمالاً توسعه آن هستید که همه اینها به وضوح برای ماهواره های روسی قابل مشاهده است".
این کارشناس همچنین توجه خود را به این واقعیت جلب کرد که مطلقً همه میدان های هوایی اوکراین تحت دسترس راکت های بالستیک و کروز روسیه قرار می گیرند و حملات به آنها فقط به دلیل عدم وجود تهدید جدی از سوی قوای هوایی اوکراین انجام نشده است.
اوکراین بارها از ایالات متحده خواسته است که طیارات نسل چهارم F-16 را به این کشور عرضه کند. ایالات متحده در پاسخ اعلام کرد که به دلیل عدم ضرورت، برنامه ای برای عرضه تسلیحات به کیف را ندارد.
روسیه پیش از این به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین یادداشتی برای کشورهای ناتو ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی روسیه تبدیل خواهد شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала