روسیه در تولید کودهای معدنی از امریکا پیشی گرفت

© iStock.com / SensayNPK удобрения
NPK удобрения - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.04.2023
عضو شوید
رئیس انجمن تولیدکنندگان کودهای کیمیایی روسیه گفت: روسیه در تولید کودهای معدنی از ایالات متحده پیشی گرفته است.
به گزارش اسپوتنیک، اندری گوریف، رئیس انجمن تولیدکنندگان کودهای معدنی روسیه، در دیدار کاری با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفت، که روسیه در تولید کودهای معدنی از ایالات متحده پیشی گرفته است.
رئیس انجمن تولیدکنندگان کودهای کیمیایی روسیه گفت: "طی ده سال گذشته، ما تولید انواع کود را 40 درصد - تا 55 میلیون تن - افزایش داده ایم. ما در تولید از ایالات متحده و هند پیشی گرفته ایم و اکنون پس از چین بزرگترین تولید کننده جهان هستیم. این واقعا یک دستاورد بزرگ است".
به گفته گوریف، روسیه بزرگترین صادرکننده کودهای معدنی در جهان است. وی تصریح کرد: در سال 2021 حجم عرضه به 37 تا 38 میلیون تن رسید که در سال بعد به دلیل اعمال تحریم‌های بین‌المللی افت جزئی داشتیم.
رئیس گفت: "همه اینها به لطف بزرگ ترین سرمایه گذاری هایی که در ده سال گذشته انجام شده امکان پذیر شد. در سال 2013، یک چرخه سرمایه گذاری جدید آغاز شد، 1.8 تریلیون روبل سرمایه گذاری شد. ما فقط بیش از 600 میلیارد روبل مالیات پرداخت کردیم. در سال 2022 حدود 200 میلیارد مالیات پرداخت کردیم که برای صنعت ما نیز یک رکورد به شمار می آید".
رئیس انجمن تولیدکنندگان کودهای کیمیایی روسیه همچنین تاکید کرد، که در یک دهه گذشته روسیه یک سوم کل رشد تولید کودهای معدنی در جهان را تامین کرده است. گوریف خلاصه کرد، که حدود 70 درصد صادرات به کشورهای دوست انجام می شود.
رئیس جمهور روسیه نیز به نوبه خود از تولیدکنندگان بابت کار انجام شده تشکر کرد و نسبت به اجرای همه برنامه ها برای توسعه صنعت ابراز امیدواری کرد.
پوتین گفت: "ما مطمئناً در همه زمینه ها روی این موضوع کار خواهیم کرد: در شمال، در شرق دور و در جنوب کشور. امیدوارم راهبرد توسعه صنعت برای پنج سال آینده همه این برنامه ها اجرا شود".
در جنوری، دولت روسیه تصمیم گرفت سهمیه صادرات کودهای معدنی را که تا 31 می اعتبار دارد، تقریبا 0.5 میلیون تن افزایش دهد. در نتیجه حجم کل آن از 12 میلیون تن فراتر خواهد رفت. این اقدام باید به تولیدکنندگان اجازه دهد تا باقیمانده محصولات نهایی را که مطالبه نشده است صادر کنند، مشروط بر اینکه نیازهای بازار داخلی به طور کامل تامین شود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала