اظهارات پنتاگون در مورد نابودی سازمان دهنده حمله تروریستی در میدان هوایی کابل زیر سوال رفته است

© Photo / SNانفجار در میدان هوایی کابل
انفجار در میدان هوایی کابل  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.04.2023
عضو شوید
مقامات دولت که فاش شدن نام شان خودداری کردند، گفتند که دولت ایالات متحده هیچ نقشی در حمله طالبان که در هفته‌های اخیر انجام شد، نداشته است.
به گزارش اسپوتنیک، جان کربی سخنگوی شورای امنیت ملی روز سه شنبه تایید کرد که رهبر تروریست مسئول طراحی حمله به دروازه ابی در حین تخلیه فرودگاه کابل که منجر به کشته شدن 13 نظامی امریکایی شد، در عملیات طالبان در افغانستان کشته شد.
یک مقام ارشد دولت، که مانند دیگرانی که برای این داستان مصاحبه کرده بودند، گفت که دولت ایالات متحده هیچ نقشی در حمله طالبان که در هفته‌های اخیر انجام شد، نداشته است.
کربی در بیانیه‌ای پس از انتشار این خبر، با اشاره به دولت اسلامی خراسان، شاخه فعال در افغانستان، پاکستان و آسیای مرکزی گفت: "تروریست شاخه خراسان داعش که مغز متفکر حمله هولناک در دروازه ابی بود که منجر به کشته شدن 13 سرباز شجاع امریکایی و بسیاری دیگر شد، از میدان نبرد حذف شد، او یکی از مقامات کلیدی شاخه خراسان داعش بود که مستقیماً در طراحی عملیاتی مانند دروازه ابی دخیل بود و اکنون دیگر قادر به طراحی یا انجام حملات نیست."
سمیع سادات به حیث قوماندان مرکز مشترک هماهنگی عملیات ها تعیین شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.04.2023
سادات: ادعای کشته شدن مغز متفکر یورش داعش بر فرودگاه کابل از سوی طالبان و خلیلزاد دروغ است
از سوی دیگر بلال سروری، خبرنگار، در صفه تویتر خود مینویسد: "مغز متفکر حمله به دروازه ابی صلاح الدین ملقب به رجب بود، او چند سال تحت رهبری تاجمیر جاواد، معاون سازمان امنیت ملی که روابطی با ائتلاف خلق داشت، کار کرد. بعد از آن، صلاح الدین رئیس کاتبۀ کابل در شاخه خراسان داعش شد. و گزارشی مبنی بر هدف قرار گرفتن یا کشته شدن وی توسط طالبان وجود ندارد، صلاح الدین همچنین رهبری و سازماندهی حمله به مزمل، والی طالبان در بلخ را بر عهده داشت. تاجمیر جواد از کابل به مزارشریف پرواز کرد تا صلاح الدین را به فاریاب و سپس به هرات خروجی امن بدهد. برای نتیجه گیری، هیچ گزارش واحدی در مورد مرگ صلاح الدین وجود ندارد. مردی که قرار است مغز متفکر حمله به دروازه ابی میدان هوایی کابل باشد، داکتر حسین رئیس کاتبۀ هرات در شاخه خراسان داعش بود و دو هفته پیش کشته شد، اما او مغز متفکر این حمله مرگبار نیست."
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала