وزارت خارجه روسیه فنلند را بخاطر مصادره املاک روسیه تهدید کرد

© Sputnik / Maksim Blinov /  مراجعه به بانک تصاویر Здание Министерства иностранных дел РФ
Здание Министерства иностранных дел РФ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.04.2023
عضو شوید
وزارت خارجه: اگر فنلند مشکل املاک روسیه را حل نکند، مسکو اقدام خواهد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، در وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که وضعیت آپارتمان ها در فنلند که توسط مرکز علم و فرهنگ روسیه استفاده می شد حل نشده است، هلسینکی هیچ توضیحی نداده است، در صورت رد توافق، مسکو باید اقدامات تلافی جویانه انجام دهد.
پیش از این، بزرگترین روزنامه فنلند Helsingin Sanomat از دستگیری هفت آپارتمان در مرکز هلسینکی خبر داده بود که سه مورد از آنها در ساختمانی درست روبروی RCSC قرار دارند. مساحت آپارتمان ها از 36 تا 175 متر مربع متغیر است که هزینه کل آنها 1.4 میلیون یورو برآورد شده است.
همانطور که در وزارت امور خارجه اشاره شد، در اواسط ماه آپریل، خانه علم فرهنگ روسه (RCSC) اخطاریه هایی از ضابطان اجرائی فنلند در مورد اعمال ممنوعیت موقت (حداکثر تا سه هفته) در مورد هرگونه اقدام با املاک و مستغلات در رابطه با زمین مورد استفاده مرکز، ساختمان اداری واقع در آن، و همچنین چندین آپارتمان در هلسینکی دریافت کرد.
این وزارتخانه گفت: "طرف فنلندی اقدامات خود را با هدف بررسی این موضوع توجیه کرد که آیا این دارایی‌های مستغلات مطابق با تصمیمات تحریم‌های اتحادیه اروپا بازداشت می‌شوند یا خیر".
سفارت روسیه در هلسینکی یادداشتی را برای همکاران فنلندی ارسال کرد که در آن تاکید شده بود که این اموال متعلق به روسیه است و خواستار توضیح این موضوع شد که در این مورد، تصمیم ضابطان چگونه با هنجارهای حقوقی بین‌المللی مرتبط است.
پس از آن، ممنوعیت اقدامات در رابطه با قطعه زمین و ساختمان RCSC در هلسینکی لغو شد. وزارت امور خارجه به نقل از اداره کل اجرای احکام فنلند اعلام کرد: بر اساس اطلاعات موجود در حال حاضر هیچ دلیلی برای دستگیری این اموال وجود ندارد.
وزارت امور خارجه ورسیه با ابراز تعجب از اینکه از ضابطان فنلند خواسته شده است تا اطلاعات را راستی آزمایی کنند، تاکید کرد: "در عین حال، وضعیت اطراف آپارتمان های مورد استفاده RCSC همچنان نابسامان است. هنوز هیچ توضیحی از سوی وزارت فنلند در این مورد دریافت نشده است." در مورد مالک قطعه زمین و ساختمان RCSC خیلی طول کشید.
این وزارتخانه خاطرنشان کرد: "در صورت تمایل، می توانید این موضوع را تنها در چند دقیقه با درخواست آنلاین مربوطه به ثبت ملی املاک و مستغلات تأیید کنید، به عنوان مثال، روزنامه نگاران فنلندی در همان روز اول پس از انتشار گزارش هایی در مورد محدودیت های املاک انجام دادند. "
این وزارتخانه گفت که آنها اقدامات سرویس ضابط را "یکی دیگر از حملات ضد روسی توسط مقامات فنلند" می دانند.
وزارت خارجه روسیه هشدار داد: در صورت امتناع از حل و فصل وضعیت فعلی، طرف روسی مجبور به اقدامات تلافی جویانه خواهد شد.
سرویس دادگستری فنلند گزارش داد که در مجموع حدود 1710 متهم تحت تحریم اتحادیه اروپا در ارتباط با عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین هستند که دارایی های آنها به ارزش حدود 244 میلیون یورو توقیف شده است. تا امروز حدود 30 درخواست تجدیدنظر تشکیل شده و محاکمه ها آغاز شده است.
ولادیمیر پوتین روز سه شنبه فرمانی را در مورد اقدامات تلافی جویانه علیه توقیف دارایی های روسیه در خارج از کشور امضا کرد. طبق این سند، در صورت محرومیت یا محدودیت حقوق مالکیت روسیه در خارج از کشور، مدیریت خارجی برای دارایی های مرتبط با کشورهای غیردوست و واقع در خاک روسیه معرفی می شود.
Флаг Финляндии на фоне неба  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.04.2023
فرستادن یادداشتی درباره ای مصونیت اموال دولتی به فنلند از سوی روسیه
یادآوری می شود که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه فهرستی از دارایی های خارجی را که به دلیل توقیف دارایی های روسیه در خارج از کشور، از جمله سهام در فورتوم و یونیپرو، تحت مدیریت موقت آژانس مدیریت اطلاعات حقوقی املاک فدرال قرار می گیرند، تصویب کرد.
در متن این فرمان آمده است: "فهرستی از اموال منقول و غیرمنقول، اوراق بهادار، سهام در ... سرمایه مجاز اشخاص حقوقی و اشخاص دارایی روسیه، که در رابطه با آنها مدیریت موقت معرفی شده است".
در میان فهرستی که به مدیریت موقت آژانس مدیریت املاک فدرال منتقل شده است، 83.73٪ در Unipro متعلق به Uniper، 69.8807٪ در Fortum متعلق به Fortum روسیه و 28.3488٪ در Fortum متعلق به Fortum Holding است.
در میان فهرستی که به مدیریت موقت آژانس مدیریت املاک فدرال منتقل شده است، 83.73٪ در Unipro متعلق به Uniper، 69.8807٪ در Fortum متعلق به Fortum روسیه و 28.3488٪ در Fortum متعلق به Fortum Holding است.
Финский флаг - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.04.2023
فنلند بازگیری زمین و ساختمان مرکز علم و فرهنگ روسیه را لغو کرد
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала