احمد مسعود: ناهمگنی بین طالبان و داعش وجود ندارد

© Sputnik / Tariq Azimاحمد مسعود در مراسم تجلیل از هشتم ثور در کابل
احمد مسعود در مراسم تجلیل از هشتم ثور در کابل - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.04.2023
عضو شوید
رهبر جبهه مقاومت ملی افغانستان پس از نشست دوم ویانا در یک نشست خبری گفت که ناهمگنی بین طالبان و داعش وجود ندارد.
به گزارش اسپوتنیک، احمد مسعود رهبر جبهه مقاومت ملی افغانستان پس از نشست دوم ویانا در یک نشست خبری درباره ای گروه داعش و گروه طالبان به روشنگری پرداخت و گفت: طرز تفکر، رفتار و روش طالبان و داعش یکی است و از لحاظ هویتی نیز این دو گروه مانند دو روی یک سکه هستند.
به گفته احمد مسعود، گروه طالبان با وجود تندروی تلاش دارد که چهره‌ای متفاوت از خود به جامعه جهانی نشان دهد.
رهبر جبهه مقاومت ملی می‌گوید، که پیش از چیرگی گروه طالبان بر افغانستان، از فروافتادن حکومت پیشین افغانستان به جامعه جهانی هشدار داده شده بود، اما نه شرق و نه غرب کمک نکردند.
او در عین حال از پیروزی جبهه مقاومت ملی افغانستان در برابر طالبان ابراز اطمینان کرد و گفت، که جنگ با طالبان برای دفاع از ارزش‌ها است.
جبهه مقاومت ملی اعلام کرده که یکی از اهداف نشست دوم ویانا، گسترش مقاومت برای آزادی افغانستان بوده است.
احمد مسعود در نشست دوم ویانا ابراز امیدواری کرد، که به زودی یک "ائتلاف بزرگ" بر ضد طالبان شکل گیرد. نشست دوم ویانا روز دوشنبه چهارم ثور آغاز به کار کرد و امروز چهارشنبه شش ثور به پایان رسید.
یادآوری می کنیم، که نخستین نشست ویانا ۲۴ سنبله سال گذشته برگزار شد. در اعلامیه پایانی نشست دوم ویانا گفته شده که برای انسجام مخالفان طالبان، یک گروه کاری برای ایجاد همکاری و هماهنگی تشکیل شده است. درحالیکه قرار است به زودی نشستی در دوحه به میزبانی سازمان ملل و با حضور نمایندگان کشورهای مختلف درباره افغانستان برگزار شود، شرکت‌کنندگان نشست دوم ویانا هم انتظارات خود را از آن اعلام کرده است. شرکت‌کنندگان نشست دوم ویانا در اعلامیه پایانی خود از شرکت‌کنندگان نشست دوحه خواسته‌اند تا از هر بحثی که منجر به تداوم سلطه طالبان شود، خودداری کنند. احمد مسعود هم خطاب به جامعه جهانی تاکید کرده که در حاکمیت طالبان "ظلم و توحش" است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала