معاون وزارت دفاع بریتانیا: لندن هزاران گلوله تانک از آن میان اورانیوم ضعیف شده به کیف فرستاده است

© AP Photo / Pete Bristo, British ArmyБританские солдаты на танке Challenger в пустыне Омана
Британские солдаты на танке Challenger в пустыне Омана  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.04.2023
عضو شوید
معاون وزارت دفاع بریتانیا درباره فرستادن جنگ افزار از سوی این کشور به اوکراین گفت: بریتانیا هزاران گلوله برای تانک های چلنجر 2 از آن میان اورانیوم ضعیف شده به اوکراین ارسال کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، در پاسخ های نوشتاری جیمز هیپی معاون وزیر دفاع بریتانیا به پرسش های کنی ماکاسکیل نماینده حزب آلبا اسکاتلند آمده است: "بریتانیا هزاران گلوله برای تانک های چلنجر 2 از آن میان اورانیوم ضعیف شده به اوکراین ارسال کرده است، اما نظارتی بر استفاده از آنها ندارد و هیچ تعهدی برای از بین بردن پیامدهای استفاده از آنها پس از پایان درگیری ندارد".
هیپی گفت: "ما هزاران گلوله چلنجر 2 از آن میان گلوله های زره ​​پوش با اورانیوم ضعیف شده را به اوکراین ارسال کرده ایم. به دلایل امنیتی عملیاتی، ما در مورد عملکرد کیت های تحویل شده اظهار نظر نمی کنیم".
معاون وزیر در پاسخ به این پرسش که این گلوله‌ها دقیقاً در کجا مورد استفاده قرار می‌گیرد، نوشت: "تانک‌های چلنجر 2 که توسط انگلیس و مهمات اورانیوم ضعیف شده تامین می‌شود به اوکراین منتقل شده‌اند و اکنون تحت کنترل نیروهای مسلح اوکراین هستند توجه وزارت دفاع بریتانیا مکان هایی را که در آن مهمات با اورانیوم ضعیف شده توسط نیروهای مسلح اوکراین در اوکراین استفاده می شود، ردیابی نمی کند".
هیپی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا وزارت دفاع پادشاهی متعهد به پاکسازی گلوله های اورانیوم ضعیف شده پس از پایان درگیری است، گفت: انگلیس چنین تعهدی ندارد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала