محاکمه ترامپ به اتهام تجاوز

© AFP 2023 / Chandan KhannaДональд Трамп на пресс-конференции после суда во Флориде
Дональд Трамп на пресс-конференции после суда во Флориде  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.04.2023
عضو شوید
رسیدگی به اتهام تجاوز رئیس‌جمهور پیشین امریکا به یک زن در میانه ای دهه ۱۹۹۰، امروز آغاز می‌شود.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، رسیدگی به اتهام تجاوز دونالد ترامپ رئیس‌جمهور پیشین امریکا به زنی به نام "ای. جین کارول" در رختکن یک فروشگاه بزرگ در اواسط دهه ۱۹۹۰، امروز سه‌شنبه ۲۵ اپریل آغاز می‌شود.
انتظار می‌رود انتخاب هیأت منصفه در دادگاه فدرال منهتن جایی که ستون‌نویس سابق مجله Elle هم ترامپ را به افترا متهم کرده، آغاز شود.
ترامپ ۷۶ ساله اتهام تجاوز به کارول ۷۹ ساله را تکذیب کرده و ادعای او را فریب و کلاهبرداری کامل خوانده است. ترامپ مدعی است که این نویسنده برخورد مذکور با وی را برای تبلیغ کتاب خاطراتش ساخته و پرداخته است.
بر پایه این گزارش، لازم نیست ترامپ در دادگاه حضور یابد و وکلای او گفته‌اند که ممکن است در دادگاه حاضر نشود و به احتمال نگرانی‌های امنیتی و تاخیر به دلیل ترافیک اشاره کرده‌اند. وکلای کارول هم گفته‌اند که قصد ندارند ترامپ را به‌عنوان شاهد فرابخوانند.
طبق این گزارش، اگر ترامپ شهادت می‌داد، احتملاً با بازجویی متقابل تهاجمی روبرو می‌شد. از زمانی که این زن در سال ۲۰۱۹ علناً ترامپ را به تجاوز متهم کرد، رئیس‌جمهور پیشین امریکا بارها به او حمله لفظی کرده است.
لوئیس کاپلان قاضی منطقه‌ای که این پرونده را در دست دارد، اعضای هیأت منصفه و از جمله وکلا را برای محافظت از آن‌ها در برابر آزار و اذیت احتمالی حامیان ترامپ، ناشناس نگه داشته است. این محاکمه ممکن است یک تا دو هفته طول بکشد.
ترامپ نامزد پیشتاز انتخابات ۲۰۲۴ حزب جمهوری‌خواه آمریکا با انبوهی از پرونده‌ها و تحقیقات روبرست که شامل اتهامات جنایی از سوی دادستان منطقه منهتن به دلیل پرداخت حق‌السکوت به یک بازیگر غیراخلاقی است. او همچنین با اتهامات مالی و کلاهبرداری از سوی دادستان کل نیویورک در رابطه با فعالیت سازمانش مواجه است.
رئیس‌جمهور سابق آمریکا همچنین با تحقیقات جنایی در رابطه با مداخله در رقابت انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ گرجستان و اسناد طبقه‌بندی شده دولتی کشف شده در اقامتگاهش در فلوریدا و همچنین نقشش در حمله شش ژانویه حامیانش به کنگره آمریکا مواجه است. در همه این موارد، او اتهامات را رد کرده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала