متقی: ۱۲۰ شهروند افغانستان در درگیری سودان گیر مانده‌اند

© Twitter account of GMICafghanistanمولوی امیرخان متقی
مولوی امیرخان متقی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.04.2023
عضو شوید
سرپرست وزارت خارجه گروه طالبان روز یکشنبه در یک گردهمایی در ولایت خوست گفت، که ۱۲۰شهروند افغانستان در جنگ سودان گیر مانده‌اند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از افغانستان انترنشنل، امیرخان متقی سرپرست وزارت امور خارجه گروه طالبان روز یکشنبه در یک گردهمایی در ولایت خوست گفت: امروز مشغول این کار بوده که از افغانستانی های گیر مانده در سودان نگهبانی شود. با این حال او جزئیات بیشتری در اینباره نداد.
Дым от пожара, вспыхнувшего после забастовки в Хартуме, Судан - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.04.2023
بیش از 250 غیرنظامی در درگیری های سودان کشته شدند
با تشدید درگیری میان دو طرف رقیب نیروهای مسلح سودان در خرطوم، بسیاری از کشورها تصمیم گرفتند که کارمندان دیپلماتیک و شهروندان خود را از این کشور بیرون کنند. امریکا و بریتانیا روز یکشنبه دیپلماتان و شهروندان خود را از سودان بیرون کردند، اما تخلیه برنامه‌ریزی شده شهروندان برخی دیگر از کشورها در روز یکشنبه با مشکلاتی مواجه شده است.
یادآوری می کنیم، ارتش سودان به رهبری عبدالفتاح برهان، که رهبری کشور را هم به دست دارد، با نیروهای شبه‌نظامی موسوم به "نیروهای پشتیبانی سریع" به فرماندهی محمد حمدان دقلو معاون آقای برهان، از یک هفته پیش با همدیگر درگیر شدند. دو طرف در پی تشدید اختلاف‌ها بر سر کاهش قدرت نظامیان و انتقال قدرت به حکومت غیرنظامی با هم به درگیری مسلحانه پرداختند و گزارش شده که تا اکنون در این درگیری‌ها صدها نفر کشته و هزاران نفر زخمی شده‌اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала