سازمان جهانی بهداشت: شمار کشته‌شدگان درگیری‌های سودان به 420 نفر و زخمیان 3700 نفر رسیده است

© AFP 2023Черный дым, поднимающийся над международным аэропортом Хартума на фоне продолжающихся боев в Судане
Черный дым, поднимающийся над международным аэропортом Хартума на фоне продолжающихся боев в Судане - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.04.2023
عضو شوید
سازمان بهداشت جهانی (WHO) روز یکشنبه اعلام کرد، که شمار غیرنظامیانی که در نتیجه درگیری ارتش و نیروهای واکنش سریع (نیروهای ویژه) در سودان جان باخته است به 420 نفر و زخمیان به 3.7 هزار نفر افزایش پیدا کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، شبکه تلویزیونی العربیه به نقل از داده‌های سازمان بهداشت جهانی گفت: "شمار کشته‌شدگان درگیری‌ها در سودان به 420 نفر و زخمیان به 3700 نفر افزایش پیدا کرده است".
در آغاز روز یکشنبه کمیته پزشکان سودان اعلام کرد، که بیش از 260 غیرنظامی قربانی درگیری شدند، بیش از 1.5 هزار زخمی شدند و بیش از 20 هزار نفر مجبور به ترک خانه های خود شدند.
اوضاع در سودان به دلیل اختلافات بین فرمانده ارتش عبدالفتاح البرهان، که رهبری شورای حاکمیتی را نیز بر عهده دارد و رئیس نیروهای واکنش سریع، محمد حمدان داگالو (حمیدتی) که معاون وی در این نهاد است، تشدید شده است. در 15 اپریل، درگیری بین دو ساختار مذکور در نزدیکی پایگاه نظامی در شهر مروف و خارطوم آغاز شد. به گفته وزارت بهداشت این کشور، از زمان آغاز درگیری ها بیش از 600 نفر در این کشور کشته شده اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала