روزنامه نگاران امریکایی در روسیه پس از صدور نکردن ویزای امریکا رفتار مشابه را تجربه خواهند کرد

CC0 / Balkan Photos / Флаги США и России
Флаги США и России - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.04.2023
عضو شوید
یک منبع دیپلماتیک روسی به خبرنگاران گفت، که ایالات متحده نباید شک داشته باشد که روزنامه نگاران امریکایی پس از امتناع واشنگتن از صدور ویزای امریکا برای شماری از خبرنگاران روسی برای کار در رویدادهای سازمان ملل در نیویورک، حداکثر ناراحتی را تجربه خواهند کرد.
به گزارش اسپوتنیک، یک منبع دیپلماتیک روسیه به خبرنگاران گفت: "پس از چنین نگرشی که واشنگتن نسبت به روزنامه نگاران روسی و به طور کلی نسبت به روزنامه نگاری نشان داد، فکر می کنم برای آنها تعجب آور نخواهد بود اگر رفتار مشابهی را نسبت به روزنامه نگاران خود ببینند. و اکنون آشکار است که توجهی که آنها نشان می دهند. در مورد روزنامه نگار گرشکویچ "که دستگیر شد یک نگرانی خیالی است. او نه به عنوان یک روزنامه نگار برای آنها جالب نیست، وگرنه آنها با روزنامه نگاران روسی و نه به عنوان یک شهروند ایالات متحده رفتار نمی کردند. و همه اینها فقط یک حرف ریاکاری است".
این منبع به خبرنگاران گفت: شکی نیست که روزنامه نگاران امریکایی همه ناراحتی ها و ناراحتی ها و نگرش مشابه را تجربه خواهند کرد.
در 30 مارچ، سرویس امنیت فدرال فدراسیون روسیه اعلام کرد که گرشکویچ، خبرنگار دفتر وال استریت ژورنال مسکو، به ظن جاسوسی برای دولت ایالات متحده در ایکاترینبورگ بازداشت شده است. به گفته سرویس اطلاعاتی روسیه، این امریکایی اطلاعاتی را جمع آوری کرده است که یک راز دولتی "در مورد فعالیت های یکی از شرکت های مجتمع نظامی-صنعتی روسیه" است. دادگاه لفورتوو مسکو او را به مدت دو ماه بازداشت کرد.
دمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور فدراسیون روسیه گفت، که گرشکویچ به طور قانونی دستگیر شده است. ماریا زاخارووا، نماینده رسمی وزارت خارجه روسیه تاکید کرد، که فعالیت های گرشکویچ در ایکاترینبورگ ربطی به روزنامه نگاری ندارد. به گفته وی، این اولین بار نیست که وضعیت یک خبرنگار خارجی، ویزای روزنامه نگاری و اعتبار توسط خارجی ها در روسیه برای سرپوش گذاشتن بر فعالیت های غیر روزنامه نگاری استفاده می شود: "این نخستین غربی معروف نیست که دستگیر شده است".
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала