رهبر جبهۀ مقاومت ملی برای شرکت در نشست ویانا عازم اتریش شد

© Sputnik / Tariq Azimاحمد مسعود در مراسم تجلیل از هشتم ثور در کابل
احمد مسعود در مراسم تجلیل از هشتم ثور در کابل - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.04.2023
عضو شوید
رهبر جبهه مقاومت ملی افغانستان برای اشتراک در دومین کنفرانس ویانا دربارۀ افغانستان که فردا دوشنبه در اتریش برگزار می‌شود، وارد اتریش شد.
به گزارش اسپوتنیک، جبهه مقاومت ملی با نشر پیامی در تویترش نوشت: "احمد مسعود رهبر جبهۀ مقاومت ملی و هیأت همراه‌ شان، برای شرکت در نشست ویانا عازم اتریش گردیده است".
این جبهه نوشته است: "نزدیک به ٣٠ تن از فعالان سیاسی و نمایندگان جريان‌ هاى سياسى و مدنى افغانستان، به شمول رهبران شمارى از اين جريان‌ها، مقام‌ها و اعضاى پیشین حكومت و پارلمان، علماء، روشنفكران، دیپلماتان، شخصيت‌ هاى اكادميك و روزنامه‌ نگاران در اين كنفرانس اشتراك می‌ کنند".
در ادامه این خبرنامه آمده است: "تمركز كنفرانس بيشتر روى تقویت اعتمادسازی در میان جریان‌ ها و فعالان سیاسی، مدنی و نظامی مخالف طالبان؛ ادامه و گسترش مقاومت برای آزادی افغانستان؛ افزایش فشار بر طالبان و حامیان آنها و طرح برون رفت از بحران كنونى خواهد بود".
در پایان این خبرنامه آمده است: "در حاشيه اين كنفرانس، قرار است رهبر جبهه مقاومت ملى افغانستان در شمارى از برنامه‌ هاى ديگر منجمله كنفرانس و مصاحبه‌ هاى مطبوعاتى، ديدار با هموطنان مقيم اروپا و نشست بانوان در حمايت از رعايت حقوق بشر در افغانستان اشتراك نمايند. اين كنفرانس به همكارى انستيتيوت امور بين‌المللى اتریش برگزار مي‌ گردد".
یادآوری می کنیم، که گروه طالبان پس از یک معامله ای پیچیده و پنهانی در پانزدهم ماه اگوست سال دو هزارو بیست و یک بر افغانستان چیره شد و یکبار دیگر بانوان را از کار و آموزش بازداشتند و سبب ترک بیش از 5 میلیون شهروند افغانستان شد. اح
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала